سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مخالفت با ساخت مسجد در جمهوری مالت


مخالفت با ساخت مسجد در جمهوری مالتایکنا/ مقامات جمهوری مالت با درخواست اقلیت‌ مسلمان این کشور مبنی بر اعطای مجوز برای ساخت مساجد مخالفت کردند.

بدر زینا، سخنگوی شورای اسلامی شهر «والتا»، پایتخت مالت، در این باره گفت: اقلیت‌ مسلمان مالت چندین درخواست مبنی بر ساخت اماکن عبادی ویژه مسلمانان به مقامات این کشور ارائه داده است تا دیگر در خیابان‌های این کشور مجبور به اقامه نماز نشوند.
وی افزود: با وجود این که در قانون اساسی مالت بر آزادی انجام شعائر دینی تأکید شده است؛ اما مقامات این کشور بدون هیچ توجیهی، با اعطای مجوز قانونی برای ساخت مساجد به شدت مخالفت می‌کنند.

بدر زینا در ادامه گفت: شورای اسلامی مالت همچنین، درخواستی رسمی برای تبدیل پارکینگ خودروها به مکان عبادی ویژه مسلمانان(مسجد) به مقامات این کشور ارائه داد که این درخواست ابتدا با موافقت مواجه شد، اما در نهایت شورای شهر والتا برای اعطای مجوز کارشکنی کرد.

وی اظهار کرد: شورای محلی شهر والتا به بهانه این که این پارکینگ در منطقه‌ شلوغ و پر ترددی قرار گرفته است، با تبدیل این پارکینگ به مکانی عبادی برای مسلمانان مخالفت کرد.

انجمن‌های حقوقی مالت و سازمان‌های حقوق بشر این کشور نیز عدم مجوز به اقلیت مسلمان این بخش از اروپا برای ساخت مساجد و اماکن عبادی را دشمنی آشکار با اسلام توصیف و تأکید کردند: نفرت و جنونی که برخی در مالت به آن تشویق می‌کنند، بزرگترین تهدید برای ارزش‌های این کشور تلقی می‌شود.


جمهوری مالت کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است.


منبع: ایکنا


ویدیو مرتبط :
سخنان امام خمینی (ره) درباره مخالفت با جمهوری اسلامی