سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برنامه های تهران برای مقابله با گرد و خاک/ هاشمی: در ۱۰ هزار هکتار گونه های خاص گیاهی کاشته می‌شود


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 استاندار تهران گفت: دوتا کانون گرد و خاک است که به دنبال تثبیت خاکش هستیم. یکی اختر آباد است با 70 هزار هکتار، خوشبختانه با ستاد محیط زیست و ستاد اجرایی حضرت امام تعامل کردیم که خاک 10 هزار هکتار را با کاشت گونه های خاصی تثبیت کنیم که این کار کمک خوبی می کند.

سیدحسین هاشمی در بخشی از گفتگوی نوروزی خود با خبرآنلاین درباره کانون های گرد و خاکی که در غرب و جنوب غربی استان تهران تشکیل شده است، گفت: یک آماری از سال 91، 92، 93 و11 ماه سال 94 بگیرید. چند روز هوا در شرایط بحران چند روز در شرایط سالم و ناسالم و در شرایط هشدار و پاک بوده است. در سالم بودن و پاک بودن هوا در سال 93 افزایش خیلی خوبی داشتیم امسال نسبت به سال گذشته مشابه و اتفاق جدید نیافتده است و 94 و 91 شبیه به همه از لحاظ روزهای پاک و سالم ولی 93 به 92 کاملا متمایز است و فرق کرده است. این را من نمی گویم خودتان می توانید مشاهده کنید و اطلاعات بگیرید.

او از برنامه های تثبیت خاک خبر داد و گفت: «دوتا کریدور گرد و خاک در تهران وجود دارد که به دنبال تثبیتش هستیم. یکی اختر آباد است با 70 هزار هکتار، خوشبختانه با ستاد محیط زیست و ستاد اجرایی حضرت امام تعامل کردیم که خاک 10 هزار هکتار را با کاشت گونه های خاصی تثبیت کنیم که این کار کمک خوبی می کند.

به گفته استاندار تهران، این برنامه ها تا پایان دولت یازدهم، به نتیجه می رسد: برنامه بر این است که تمام شود این 10 هزار هکتار کمک می کند به بخشی از جابجایی خاک، البته این جابه جایی خاک هم کیفیت دارد. آن مکان دشت بسیار حاصلخیز بوده اما به دلیل خشکسالی و... افت آب های زیرزمین با مشکل مواجه شده است. این جز سیاست های ما است. این کریدور اگر کنترل شود اگر باد هم بیاید گردو خاک خیلی نمی تواند جابه جا شود و به تهران بیاورد. 

او گفت: این سیاستی است که هم جهاد کشاورزی و هم محیط زیست پذیرفته است هم ستاد اجرایی حضرت امام کمک می کند و فکر می کنم برنامه خوبی باشد. یکی هم سمت رباط کریم است که اگر این دومسیر را بتوانیم در تهران 3، 4 سال آینده در برنامه ششم توسعه تثبیت کنیم، فکر می کنم جابه جایی خاک که حداقل به کف می رسد و آن طوفانی که چندسال پیش داشتیم انشالله تکرار نخواهد شد و کمتر شاهد گردوخاک خواهیم بود. اکنون به دلیل خشکسالی، خشک شدن مناطق و کریدوری که در مسیر داریم خاک را راحت جابجا می کند که هم زمین تضعیف می شود و خاک با کیفیت جا به جا می شود که تثبیت کنیم از بین نخواهد رفت. انشالله به لطف خدا و بارندگی و برف وضعیت مناسب شود.

هاشمی درباره خروج صنایع آلاینده از تهران هم گفت: 12 هزار هکتار شهرک صنعتی در تهران را جانمایی کردیم و انتقال آنها قطعی شد. در شهریار و ملارد (شرق و غرب استان تهران) 12 هزار هکتار هست. این 12 هزار هکتار برای جابه جایی صنایع هست و 16 ، 17 تا صنعت می توانند در آنجا مستقر شوند. مهمترین بحث مکان یابی بود که حل شد به لحاظ مکان مشکلی نداریم. کار هم شروع کردند اما این پروسه زمان که سرعتش پایین است به این دلیل است که نمی توانند خرید کنند و جابه جایی ممکن نبود در پسا برجام انشالله انجام شود. جز سیاست اصلی استان تهران است که دولت هم با آن موافق است.

او گفت: بالاخره کار، کار بسیار سنگینی است، اول هدف کار شهرک های صنعتی بود که از غرب تهران الاینده ها منتقل شوند به شهرک های صنعتی که مشخص کردیم در شهریار ، ملارد، دماوند و فیروزکوه، قرچک و ورامین و ... مستقر شوند. فکر می کنم حرکت اولیه شروع شده و علت اینکه یک مقدار سرعت نگرفته بود بحث مشکلات تحریم بود که انشالله با وضع پسافرجامی که روبه رو هستیم شکل خوبی به خودش بگیرد و به تدریج کارها انجام شود.


ویدیو مرتبط :
گرد و خاک شدید در تهران پس از وقوع طوفان