مسابقات RoboRace برای رقابت خودروهای هوشمند فرمول E از سال آینده برگزار می‌شود


مرگ آیرتون سنای افسانه‌ای در کنار حوادثی که در سال‌های اخیر برای رانندگانی نظیر فیلیپه ماسا و مایکل شوماخر پیش آمده نشان از خطر رانندگی در مسابقات اتومبیلرانی دارد.  حال فدراسیون جهانی اتومبیرانی در پی آن است تا با برگزاری اولین دوره مسابقات اتومبیلرانی فرمول E با قابلیت رانندگی هوشمند، ایجاد خطر برای رانندگان را به طور کامل از میان بردارد.

مسابقات RoboRace از سال آینده‌ی میلادی به عنوان اولین دوره از مسابقات فرمول E هوشمند برگزار خواهد شد. در این مسابقات خودروهای الکتریکی خودران به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. این مسابقات همچون سایر رقابت‌های اتومبیل‌رانی جهانی، در قالب چندین رقابت برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این رقابت‌ها ایجاد پلتفرمی برای خودروهای هوشمند است که توسط کمپانی‌های خودروسازی، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری و دانشگاه‌ها توسعه یافته است.

براساس اطلاعات ارائه شده مسابقات موسوم به  RoboRace توسط نهاد برگزار کننده‌ی مسابقات فرمول E و همچنین یک موسسه‌ی سرمایه‌گذاری با نام Kintek برگزار می‌شود. این سری از مسابقات همزمان با دومین دوره از مسابقات فرمول E برگزار خواهند شد. در واقع این مسابقات را باید به عنوان پشتیبانی برای مسابقات فرمول E در نظر بگیریم که فناوری‌های مورد استفاده در آن احتمالا در صورت موفقیت در فرمول E مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قوانین تعیین شده برای سری مسابقات  RoboRace گویای این موضوع است که این سری مسابقات با حضور ۱۰ تیم برگزار شده و هر دوره از رقابت‌ها نیز پیش از برگزاری مسابقات فرمول E، در همان پیست انجام خواهد شد. هر یک از تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها با حضور متخصصانی از دو حوزه‌ی نرم‌افزار و مشتاقان به فناوری تشکیل خواهند شد. تمام خودروهای مورد استفاده از یک نوع خواهند بود؛ حال آنکه تیم‌ها قادر خواهند بود تا نرم‌افزار مورد استفاده در خودروی هوشمندشان را تغییر دهند. هر یک از مسابقات یک ساعت به طول خواهند انجامید.

فرمول E به این موضوع اشاره کرده که مسابقات RoboRace را برای نمایش قابلیت‌های رانندگی هوشمند و خودروهای خودران برگزار می‌کند. دنیس سردلو از کینتیک به این موضوع اشاره کرده که برگزاری این رقابت‌ها برای نمایش امکان استفاده از فناوری‌های نوین در کنار فناوری‌های کنونی مورد استفاده در خودروها است. مدیر عامل فرمول E نیز این رقابت‌ها را چالشی برای تمام کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری خوانده تا داشته‌های خود را محک بزنند.


ویدیو مرتبط :
نسل آینده خودروهای فرمول یک مک لارن