سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آماری قابل تامل: کاهش ۳۰درصدی مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته حسن قشقاوی معاون كنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه ایران در سال ۱۳۹۳ حدود ۷۰۰ هزار سند مربوط به مسافرت به خارج از كشور صادر شده است این تعداد در سال ۱۳۹۴ حدود ۵۰۰ هزار سند بود و حدس زده می​شود این آمار در سال جاری هم كاهش یابد.

به گزارش «انتخاب»، قشقاوی در نشست خبری از كاهش ۳۰ درصدی روند مهاجرت اعم از نخبگان و غیرنخبگان ایرانی به خارج از كشور در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ خبر داد. با روی کارآمدن دولت روحانی انتظار می​رفت که روند مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور کاهش یابد.

مقامات حتی ایرانیان مقیم خارج را تشویق به بازگشت به کشور خود کردند. معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۲ در همین رابطه از تشکیل "کمیته" برای دعوت از هموطنان خارج از کشور به دستور روحانی خبر داده بود. وی اعلام کرد که مهاجرانی که مایل به بازگشت هستند می‌توانند از ایمیل معاونت کنسولی وزارت خارجه وضعیت حقوقی خود را استعلام کنند.

قشقاوی در آن زمان صریحا گفت: «ما به افراد دروغ نمی‌گوییم چون اگر در یک مورد هم دروغ بگوییم اعتبار وزارت‌خارجه زیر سوال می‌رود.»


ویدیو مرتبط :
واسه مهاجرت به خارج از کشور جونشم میده! شوخی کردم