فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



علامه مرتضی عاملی از شخصیت های ارزشمند جهان تشیع است


به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعباس صالحی عصر چهارشنبه در مراسم نکوداشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی و رونمایی از مجموعه بزرگ 24 جلدی سیرت الحسین گستره تالیفات و آثار منتشر شده را یکی از ویژگی های آثار این دانشمند دانست.
صالحی با بیان اینکه علامه مرتضی عاملی دارای 83 عنوان تالیف است به گستره موضوعات مورد علاقه وی اشاره و اضافه کرد: بخش زیادی از آثار علامه تاریخی است اما در سه حوزه تفسیر، مباحث اجتماعی اسلامی و مباحث کلامی نیز به صورت ویژه فعالیت دارند.
رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: علامه با تعلق و تامل در تاریخ به حوزه های دیگر پرداخته و نگرشی تاریخی به آن حوزه ها راه داده است.
وی با بیان اینکه بدون تاریخ نمی توان به مطالعه اسلامی پرداخت، افزود: آثار علامه به موضوعات خاص که در تاریخ کمتر به آن پرداخته شده توجه دارد نظیر آنچه در نگین انگشتری پیامبر و ائمه اطهار (ع) نوشته شده بود.
صالحی، فعالیت های میان رشته ای را یکی دیگر از وی‍ژگی های آثار مرتضی عاملی دانست و گفت:‌ دانشمندان در گذشته هر یک در یک علم سررشته داشتند در حالی که امروز نگرش های جدید به وجود آمده و ما در آثار علامه ترکیب تاریخ و کلام را شاهد هستیم.
گسترده منابع، حجم مراجعات و مواجه اجتهادی با منابع از دیگر وی‍ژگی های آثار علامه مرتضی عاملی است که صالحی به آنها اشاره کرد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 15تا 25 اردیبهشت در شهرآفتاب برپاست.
فراهنگ**1880**3061**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
علامه حسن زاده عاملی