كاهش رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه اول 2016 متاثر از برگزیت


به گزارش ایرنا، دفتر آمار ملی انگلیس در این گزارش كه روز چهارشنبه منتشر شد، عنوان كرد كه تولید ناخالص داخلی در انگلیس در ماه های ژانویه تا مارس 2016 میلادی 0.4 درصد افزایش داشته است. این در حالی است كه رشد اقتصادی در سه ماهه منتهی به پایان سال گذشته میلادی 0.6 درصد بوده است.
این نهاد انگلیسی روند آهسته رشد اقتصادی در انگلیس را ناشی از كاهش شدید ساخت وساز و تولید محصول در همین بازه زمانی می دانند.
برپایه گزارش دفتر آمار ملی انگلیس ساخت وساز و تولید محصول در سه ماهه گذشته 0.9 درصد كاهش داشته است.
دفتر آمار ملی انگلیس در همین حال در بخش دیگری از گزارش خود عنوان كرد كه بخش خدماتی طی سه ماه گذشته 0.6 درصد افزایش داشته است.
«جو گریس» مدیر بخش اقتصادی دفتر آمار ملی انگلیس در همین رابطه گفته است: به رغم اینكه بخش خدماتی روند افزایشی را در اقتصاد داشته اما سایر بخش های اقتصادی طی سه ماهه گذشته روند نزولی داشته داشته است.
این نهاد انگلیسی كاهش رشد اقتصادی در انگلیس را مرتبط با همه پرسی خروج این كشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) نمی داند. این در حالی است كه مقامات بانك مركزی انگلیس ماه گذشته از كاهش رشد اقتصادی ناشی از احتمال خروج انگلیس هشدار داده بودند؛ گزارش اخیر صندوق بین المللی پول نیز حاكی از پیش بینی مشابهی بوده است.
وزیر دارایی انگلیس، جورج آزبورن امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با شبكه 'بی.بی.سی' از رشد نسبی اقتصادی انگلیس دفاع كرد اما تصریح كرد كه احتمال خروج كشور از اتحادیه اروپا، اقتصاد كشورش را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.
وی گفت: سرمایه گذاری و ساخت و ساز تا پس از برگزاری همه پرسی 23 ژوئن به تاخیر افتاده، ضمن آنكه سازمان همكاری های اقتصادی و توسعه انگلیس نیز هشدار داده است كه وضعیت مردم در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدتر خواهد شد.
اظهارات وی و شماری از مقامات انگلیسی طرفدار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در حالی بیان می شود كه كارشناسان انگلیسی روند چندین ساله كاهش رشد اقتصادی در این كشور را ناشی از كاهش تولید ناخالص داخلی می دانند.
'سامول تومب' كارشناس اقتصادی انگلیس می گوید: روند نزولی رشد اقتصادی از سال 2014 موید آن است كه همه پرسی برگزیت نمی تواند عامل ضعف اقتصادی باشد.
همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن برگزار شود.
اروپام**4**ن**1552

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫چالش های جدید انگلیس در برگزیت‬‎