سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازدید معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از دبیرستان دخترانه ارامنه تهران


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، همزمان با نزدیک شدن به سال نو 2016 میلادی حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش امروز از دبیرستان و هنرستان دخترانه ماری مانوکیان متعلق به جامعه ارامنه در منطقه 6 تهران بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در سخنانی با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) اظهار داشت: تمام انبیای الهی آمده‌اند تا انسان را از گمراهی نجات دهند و به جای کینه و عداوت، دوستی و صلح را نوید دهند.

وی افزود: در روزگارانی که جنایت و عداوت بود، پیامبران آمدند تا دوستی‌ها را بنشانند و آنچه میان همه انبیا مشترک است بندگی خداوند بوده و جوهر همه ادیان یکی است و اینکه بنده خداییم و مهربان و صمیمی باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان یادآور شد: یکی از آیات قران که دعوت به صاحبان ادیان می‌کنند یعنی مسلمانان، مسیحیان و یهود را دعوت به جمع شدن و اتحاد دور یک کلمه می‌کند آن است که جز خداوند یگانه کسی را نپرستید و مسلمان واقعی کسی که مومن به همه پیامبران آسمانی باشد و از پیامبر اول یعنی آدم تا حضرت خاتم را قبول کند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: قرآن کریم مومن واقعی را کسی می‌داند که حضرت مسیح(ع) را با انجیل و موسی را با تورات قبول کند، عهدین را بپذیرد و به قرآن ایمان داشته باشد و هر پیامبر را بشارت دهنده پیامبر بعدی بشناسد همچنان که یحیی بشارت دهنده عیسی مسیح بود.

وی با بیان اینکه یکی از سوره‌های زیبای قرآن، مریم است، افزود: متأسفانه کسانی بودند با دعوت انبیاء مخالف بودند یا مستقیم با آنها مقابله کردند یا بین پیروان ادیان اختلاف انداختند اما عاقبت پیروزی با ادیان الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به اینکه فرعون نیز در برابر اراده موسی ید بیضا و عصای معجزه‌بخش او سقوط کرد، گفت: امروز انبیاء آسمانی مخالفانی دارند و برخی نمی‌خواهند دعوت آنها پژواک داشته باشد اما باید فقر، جهل و بیماری از جامعه بشری ریشه‌کن شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از معجزات معنادار عیسی(ع)، شفابخشی بیماران و یکی از معجزات دیگر او زنده کردن مردگان بود یعنی انبیا آمده‌اند پیامی ارائه دهند تا جامعه بشری زنده دل باشد؛ او کودکان را دوست داشت با پیران همراهی می‌کرد، همسران را به همدیگر توصیه می‌کرد و با تاکید از اعضای خانواده می‌خواست کنار هم باشند.

وی با بیان اینکه همه اینها نشان می‌دهد انبیا یک جامعه پر فضیلت را برای بشریت می‌خواستند، خاطرنشان کرد: خوشحالم در نظام اسلامی پیروان ادیان می‌توانند با دوستی کنار هم باشند و جامعه پر از صلح و سلامت داشته باشیم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز در دنیا در بسیاری جاها خشونت را روا می‌دارند و پیروان مذاهب را از هم می‌ترسانند و می‌بینید گاهی برخی مذاهب به نام اسلام سایر مسلمانان را تهدید می‌کنند اما هیچگاه پیامبران این ادیان با هم دشمنی نداشته‌اند و در ایام دفاع مقدس نیز شهدایی از جامعه مسیحی داریم که امسال نیز در یکی از کتاب‌های درسی فارسی از شهدای مسیحی نام برده‌ایم که این برای این است که نشان دهیم جامعه ایرانی جامعه واحد و متحد نسبت به هم است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/NETL9V


ویدیو مرتبط :
معاون وزیر آموزش و پرورش در میمه