سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت‌الله نوری‌همدانی: غرب در برخورد با تروریسم برخورد دوگانه دارد


آیت‌الله نوری‌همدانی: غرب در برخورد با تروریسم برخورد دوگانه دارد

ایسنا/ آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که «غرب در برخورد با تروریسم برخورد دوگانه دارد» گفت: سران جهان در خصوص یمن و فلسطین چیزی نمی‌گویند ولی همین اتفاق در پاریس، دنیا را تکان داد.
این مرجع تقلید در دیدار با فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) گفت: قرآن کریم، سه دسته دشمن را برای مسلمانان معرفی می‌کند، اولین گروه، کفار هستند که در قرآن آیات مرتبط با آن بیان شده است.

وی افزود: دسته دوم، یهود و صهیونیست‌ها هستند و گروه سوم، منافقین هستند که این گروه نیز از دشمنان اصلی مسلمانان هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: برنامه تمام پیامبران الهی، جهاد در راه خدا بوده است، امام راحل نیز این مطلب را در صحیفه نور بیان کردند که خداوند در کنار کتاب هدایت، وسیله جهاد را نیز به دست پیامبران داد.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان کرد: اگر جهاد نباشد، امنیت و آزادی و محافل دینی وجود نخواهد داشت و به همین خاطر باید این فرهنگ در جامعه جریان داشته باشد.

وی افزود: شهدای ما در وصیت‌نامه‌های خود بیان کردند که ما به خاطر دین خدا و حفظ ولایت فقیه جهاد کردیم و جبهه‌ها را منای خود می‌دانیم و به همین خاطر والدین ما نباید از شهادت ما ناراحت باشند و ما را نیز نباید ناکام بخوانند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام راحل از مبانی قرآن، هشت شکل از جهاد را معرفی کردند که یکی از آنها برای دفاع از مستضعفان است، نوع دیگر جهاد، جهاد در برابر فتن مختلف است.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان کرد: این فتن هستند که داعش و وهابیت را بوجود آورد، فتنه در ظاهر ممکن است خوب باشد ولی در باطن به دنبال دشمنی است، سه برابر بودجه یک مملکت توسط عربستان برای تامین داعش و حمله به یمن اختصاص داده شده است.

وی گفت: سران جهان در خصوص یمن و فلسطین چیزی نمی‌گویند ولی وقتی در پاریس این مساله بوجود می‌آید این چنین دنیا را تکان داد.

وی افزود: اسلام می‌خواهد که مسلمانان در اوج باشند و این مساله به‌جز با شهادت امکان‌پذیر نخواهد بود، عزت تنها با تکیه بر اسلام اصیل بدست می‌آید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در روایات ما شهیدان دریایی دو یا چند برابر شهدای دیگر اجر و مزد دارد و تنها موتی که دوست دارد به دنیا بازگردد و دوباره شهید شود، شهدا هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان کرد: تعداد 500 شهید زن در جبهه‌ها و جنگ تحمیلی رقم کمی نیست و باید در این زمینه روشنگری و تبیین بیشتری داشت.

وی با اشاره به بیان تجارب فرماندهان جنگ برای مردم و جوانان، گفت: اگر از جهاد و شهادت غافل شویم ضربه می‌خوریم، خوشبختانه این امنیت که نتیجه قرآن و شهادت است در هیچ کشوری وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
دیدار آیت الله پورمحمدی با آیت الله العظمی نوری همدانی