علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



توافق گروه «جی ۲۰» برای بالا بردن رشد اقتصاد جهانی


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، کشور های عضو گروه موسوم به «جی ۲۰» که شامل بیست اقتصاد برتر جهان می شوند، در اجلاس خود در شانگهای، متعهد شدند تا برای حرکتی جدی برای خروج از رکود نسبی اقتصادی تلاش کنند.

وزرای اقتصاد و روسای بانک های مرکزی کشور های عضو در بیانیه خود آورده اند: نقصان هایی در اراده ما برای کاهش رکود اقتصادی و حرکت به سمت رشد پایدار و متوازن وجود دارد.

نشست سران گروه بیست در شانگهای در حالی برگزار شد که ترس از کاهش رشد اقتصادی چین، رکود در بازارهای جهانی و افزایش سود بانکی در آمریکا که طی ۹ سال گذشته بی سابقه بوده، سران این کشور ها را تا جایی نگران کرده که پیش بینی رشد اقتصادی مجموعه گروه بیست در سال جاری از ۳.۳ درصد به ۳ درصد کاهش یافته است.

گفتنی است اعضای گروه «جی ۲۰»، از عواملی چون سیل سرمایه فرار، کاهش قیمت در بازار های جهانی و افزایش تنش در نظام بین الملل در کنار مسائلی چون خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا و افزایش تعداد مهاجرین روانه شده به اروپا به عنوان نگرانی های عمده خود یاد کرده اند.

 


ویدیو مرتبط :
رشد علم و تکنولوژی و بحران اقتصاد جهانی