سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برادران ایرانی حق بزرگی بر گردن ملت سوریه دارند/حمایت از اسد راه مقابله با توطئه غربی‌هاست


شیخ «کمیل نصر» عضو دفتر اجرایی اتحادیه علمای بلاد شام در سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق درباره دخالت‌های سیاسی و نظامی بی‌پایان غربی‌ها در کشورش اظهار داشت: جای تاسف است که برخی برداشت درستی از مواضع سیاسی غربی‌ها نسبت به امت عربی و اسلامی نکردند.

وی تاکید کرد: حکام و پادشاهان کشورهای بسیاری عقده خود را از اسلام در سوریه خالی کردند، اما با هوشیاری ملت سوریه و نیروهای ارتش، این کشور از پنج سال پیش تاکنون در برابر دشمنی‌ها و توطئه‌ها ثابت قدم مانده است.

شیخ نصر تصریح کرد: این درست نیست آنهایی به نشست وین دعوت شوند که حامی اشغال سوریه توسط کشورهای غربی بودند، چون کسی که روزی کشورش را فروخت هرگز نمی‌تواند، روزی دیگر برای آن اهتمام قائل باشد.

وی افزود: بنابراین گفت‌وگو با خائنان سوریه بر سر آینده این کشور منطقی نیست اما دیگر طیف‌ حتی معارضان داخلی که اصول ملی را حفظ کرده و در کنار دولت سوریه با طرح تکفیری‌ها مبارزه کردند، شرکای این سرزمین هستند و گفت‌وگو با آنها در مسائل سیاسی و راه‌های حل بحران سوریه، واجب است.

عضو دفتر سیاسی اتحادیه علمای بلاد شام افزود: ملت سوریه کاملا می‌دانند، کدام کشورها اندیشه‌های وهابی را ترویج داده و آن را به جامعه عربی و به خصوص سوریه تزریق می‌کنند.

وی تاکید کرد: در عین حال به این قضیه ایمان داریم که راه درست مبارزه با این اندیشه‌های ناصواب، حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است که دیدگاه سیاسی واقعی و قدرت بزرگ در اداره همه مسائل سوریه در اختیار دارد.

شیخ نصر گفت: بشار اسد همزمان با مدیریت صحنه نبرد با تکفیری‌ها پیگیر روند سیاسی و حیات اجتماعی و اقتصادی شهروندان خویش نیز است، کما اینکه او توانست ائتلاف‌های قدرتمندی برای سوریه تشکیل دهد تا در بحران از آن حمایت کنند.

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که رئیس جمهور سوریه آنهایی را که امنیت کشور و شهروندان آن را به بازی گرفته و دستشان به خون ملت آغشته است،، بی‌مجازات رها نخواهد کرد، بنابراین از او در مبارزه با تروریسم که حیات و سلامت کشورمان را تهدید می‌کند، حمایت می‌کنیم.

شیخ نصر گفت: تصمیم ملت سوریه و حق آن در تعیین سرنوشت کشورشان حق مقدسی است و دفاع از این حق مثل همه ملت‌های جهان امری قانونی است.

وی افزود: بنابراین ما ملت سوریه در روند سیاسی حل بحران سوریه نیازی به وکیل و وصی از سوی کشورهای غربی یا سازمان ملل نداریم، امروز ارتش سوریه و شهدای جنگ حق بزرگی بر گردن ما دارند و برادران ما در مقاومت لبنان و شهدای آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند، همان گونه که برادران ایرانی و شهدای آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند، بنابراین ما نباید خون آنها را که برای دفاع از حقوق ملت سوریه ریخته شده هدر بدهیم.

عضو اتحادیه علمای بلاد شام گفت: در استان سویداء سوریه همه طیف‌ها بر التزام به گزینه‌های ملی به هر قیمتی تاکید دارند و کشورهای حامی تروریسم نمی‌توانند با ناامن کردن این استان در مقاومت مردمی آن نفوذ کنند.

وی افزود: امروز سویداء بهترین جوانان را خود برای دفاع از سوریه تقدیم کرده و این مقاومت و پایداری تا پیروزی کامل بر دشمنان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دعای حافظ اسد برای کشور و ملت سوریه