علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بهره برداری از ۳۰ واحد شن و ماسه در استان تا پنج سال آینده


به گزارش خبرنگار مهر، داریوش دیودیده شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه زیربنایی استان افزود: هم اکنون ۱۶ واحد شن و ماسه در استان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه ۹ واحد شن و ماسه در استان تعطیل هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۲ واحد شن و ماسه در استان فعال است.

دیودیده با اشاره به مناطق مستعد اجرای طرح شن و ماسه در استان اظهار داشت: سد "تنگ سرخ" و منطقه‌های "دلی بجک" سپیدار در شهرستان بویراحمد از جمله مناطق مستعد برای اجرای این طرح ها هستند.

وی همچینین منطقه‌های شمال ضرغام آباد، کلات و دوریزگان در شهرستان کهگیلویه و محدوده آبگیر سد خرسان سه در شهرستان دنا را از دیگر مناطق برای اجرای واحدهای شن وماسه در استان دانست.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان افزود: آبرفتهای شمال منطقه "سرآب ننیز" در شهرستان باشت، منطقه "پشت گچ ماغر" در شهرستان بهمئی، محدوده "کوه پهن چهاربیشه" در شهرستان گچساران و حاشیه جاده "آرند" در شهرستان چرام نیز از مناطق پشنهادشده برای اجرای این طرحها است.

معاون امور عمرانی استاندار نیز در این نشست گفت: هیچ مجوزی برای ایجاد طرح شن و ماسه در استان صادر نمی‌شود.

پژمان نیک اقبالی افزود: صدور مجوز به دلیل عدم تصویب طرح جامع شن و ماسه در استان انجام نمی شود و نیاز به بررسی و رفع مشکلات دارد.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی طرح الحاق قطعات پراکنده به روستاهای اطراف شهرها برای کاربری‌های مسکونی ممنوع است.


ویدیو مرتبط :
پلمپ دو واحد تولیدی شن و ماسه