سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



۵ روستای نهبندان خراسان جنوبی صاحب مدرسه برکت شدند


به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، روستاهای محروم شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی صاحب ۵ مدرسه‌ برکت شدند.

این مدارس که 24 کلاس درس دارد در روستاهای سهیل‌آباد، میغان، چاهداشی، سوشف و خونیک سفلی ساخته شده‌اند؛ پیش از این روستای چاهی از توابع نهبندان نیز صاحب یک مدرسه برکت با چهار کلاس درس شده بود.

در سال 1386 همزمان با تأسیس بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب به مسئولان این نهاد توصیه کردند که یک‌هزار مدرسه برای یک‌هزار روستای محروم کشور توسط این بنیاد ساخته شود.

مدارس برکت که هدیه‌ رهبر معظم انقلاب به دانش‌آموزان مناطق محروم کشور تلقی می‌شود پس از بهره‌برداری در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

بنیاد برکت پیش از این 16 مدرسه شامل 79 کلاس درس در روستاهای شهرهای قائن، بیرجند، فردوس، نهبندان، زیرکوه، بشرویه و طبس در استان خراسان جنوبی ساخته است.

این مدارس در روستاهای محروم و کمتر توسعه‌یافته‌ شهرهای بیرجند، دریمان، قائن و نهبندان تأسیس شده و شرایط آموزشی این مناطق را بهبود بخشیده است.

این مدارس منطبق با استانداردهای ساخت اماکن آموزشی ساخته و با تجهیرات مناسب کمک آموزشی تجهیز می‌شوند؛ در حال حاضر بالغ بر 61 هزار دانش‌آموز در بیش از یک‌هزار روستا و منطقه محروم کشور از خدمات مدارس برکت برخوردارند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زلزله خراسان جنوبی روستای شاج