سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماینده راه یافته به مجلس باید نگاه ملی داشته باشد


حجت الاسلام حسن علیدادی روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق انتخابات در مسجد امام حسن مجبتی (ع) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا حساسیت این مرحله از انتخابات را همچون دور نخست مهم عنوان كرد و گفت: حضور مردم در این دوره تكمیل كننده حماسه دور نخست است.
وی با بیان این كه از میان 290 نماینده مجلس شورای اسلامی تكلیف 68 نفر امروز مشخص می شود؛ افزود: با تكمیل این كرسی ها مجلس می تواند در زمان تعیین شده فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز كند.
حجت الاسلام علیدادی گفت: نمایندگان مجلس به جناح ها تعلق ندارند، هر یك از نمایندگان می توانند گرایش های سیاسی داشته باشند اما رسالت قانونی و شرعی آنان نمایندگی آحاد مردم است و باید به مصالح نظام جمهوری اسلامی و مردم منطقه توجه كنند.
امام جمعه كیش با تاكید بر اینكه نمایندگان باید به سوگند نامه خود در خدمت به مردم پایبند باشند؛ مهمترین خواسته اش از نماینده راه یافته به مجلس شورای اسلامی را توجه به مشكلات و خواسته های مردم و ایجاد زیرساخت ها و همچنین ایجاد وحدت بیشتر در منطقه عنوان كرد.
حجت الاسلام علیدادی آشنایی نمایندگان با بحث اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و گفت: با توجه به این كه بخش مهمی از مشكلات مردم با اقتصاد مرتبط است؛ دانستن این موضوع و راهكارهای مقابله با مشكلات از مسائلی است كه یك نماینده باید به آن اشراف داشته باشد.
وی تبعیت از قانون را برای همگان بویژه نمایندگان ضروری عنوان كرد و گفت: انتخابات مظهر قانون است و هرگونه تخلف از آن، آسیب های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.
مرحله نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند سال گذشته در كشور برگزار شد و دور دوم انتخابات نیز دهم اردیبهشت سال جاری در حوزه انتخابیه بندرلنگه ، بستك و پارسیان برگزار شد.
در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان (بندرلنگه، بستك و پارسیان) از مجموع 120 هزار و 550 رای، خالد زمزم نژاد با كسب 29 هزار و 977 رای معادل 24 درصد آرا و احمد جباری با كسب 29 هزار و 150 رای معادل 23 و نیم درصد آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند.
در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 136 نامزد برای تعیین تكلیف 68 كرسی باقی مانده مجلس در 55 حوزه انتخابیه در 21 استان كشور با یكدیگر رقابت می كنند.
1630**1641/ 1650

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نگاه کن ماشین نماینده مجلس چیه