سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ عوارض نهفته در تعویض مفصل زانو


دکتر سلام/ عوارض نهفته در تعویض مفصل زانوباشگاه خبرنگاران/ هرچند که اکثر جراحی های تعویض مفصل زانو در کشور کاملا موفقیت آمیز هستند اما با این وجود، برخی عوارض ناخوشایند هم می تواند داشته باشند.
دکتر مهدی پور جراح ارتوپدی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تعویض مفصل زانو برای افرادی که دچار آرتروز مفصل زانو یا ساییدگی شدید مفصل زانو شده اند که با درمان های رایج از قبیل فیزیوتراپی، دارو و تغییر روش های زندگی بهبود نیافته اند، انجام می شود. تعویض مفصل زانو به صورت کلی یا قطعه ای انجام می شود، بدین معنا که ممکن است تمام قسمت زانو یا تنها قسمت هایی از زانو تعویض شود که روش دوم بیشتر در جوانان انجام می شود.

وی با بیان اینکه جراحی تعویض مفصل زانو با موفقیت 80 درصدی در کشور انجام می شود، اظهار کرد: تمام تجهیزات جراحی و امکانات در اختیار پزشکان ایرانی قرار دارد و پزشکان نیز نسبت به آخرین دستاوردها و نتایج تحقیقات آگاهی لازم را دارند، به گونه ای که کیفیت جراحی هایی که در کشور انجام می شود در حد جراحی های خارج از کشور است.

مهدی پور عفونت را یکی از عوارض جراحی تعویض مفصل زانو دانست و گفت: عفونت یک عارضه ناخوشایند هر جراحی است که با پیشرفت های صورت گرفته درصد زیادی از عفونت ها قابل پیشگیری و درمان است، همچنین تشکیل لخته وریدهای عمقی پا یکی دیگر از عوارض این نوع جراحی است که خوشبختانه با دارو قابل پیشگیری است اما گاهی ممکن است موجب آمبولی ریه شود.

این جراح ارتوپدی با بیان اینکه انتخاب بیمار در نتیجه حاصل از جراحی تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: بیمار باید به درستی انتخاب شود و سپس باید بیمار به خوبی توجیه شود که قرار است چه نوع جراحی را انجام دهد تا انتظار مناسبی از نتیجه جراحی داشته باشد، برای مثال بیمار باید توجیه باشد که بعد از جراحی تنها می تواند کارهای روزانه را انجام دهد و نمی تواند به تمرینات ورزشی خود ادامه دهد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
طب فیزیكی و توانبخشی و آرتروز زانو و تعویض مفصل زانو