سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ضعف های اپل در توسعه پویای آیپد پرو و پیروزی مایکروسافت در نبرد محصولات هیبریدی


ضعف های اپل در توسعه پویای آیپد پرو و پیروزی مایکروسافت در نبرد محصولات هیبریدی

یکی از دلایل بزرگی که اپل تصمیم به ساخت و ارائه آیپد پرو گرفت، دادن رونقی تازه به خط تولید آیپدهایش بود که چند وقتی است با فروش جالبی رو به رو نبوده اند. با این حال تحقیقات و مطالعات تازه ای که از سوی موسسه های آماری منتشر می شوند گویا آن هستند که این دستگاه با اقبال مناسبی رو به رو نخواهد بود و نمی تواند آنطور که اهالی کوپرتینو می خواهند، جان تازه ای به رگ های در حال خشک شدن آیپد ببخشد.

به کلامی ساده تر می توان گفت که مدیر عامل اپل، آقای تیم کوک شانس قدرت نمایی شرکتش با پردازش کامپیوتری در صفحات تاچ را سوزاند، در حالی که کمی آنطرف تر، ساتیا نادلای مایکروسافت محصولی به نام سرفس پرو ۴ را ارائه داده که به خوبی نیاز بیشتر کاربران را برطرف می کند و تا حد زیادی می توان از آن به عنوان یک کامپیوتر کامل استفاده کرد. با دیجیاتو همراه باشید.

بیایید با آیپد آغاز کنیم. نگاهی که به درآمدهای اپل داشته باشیم می بینیم که این شرکت بخش بالایی از درآمدهای خود را از طریق فروش آیفون کسب می کند. این در حالیست که صرفا چند روز پیش موسسه های تحلیلی گزارش دادند که در سه ماهه سوم ۲۰۱۵، آیفون ۹۴ درصد از سود صنعت ساخت موبایل را کسب کرده است.

در بین همین گزارش ها می توان فروش بالای کامپیوترهای مک را دید که در بین بالا رده های بازار، در جایگاه ابتدایی ایستاده اند. از طرفی حتی سرویس موسیقی اپل که تازه از راه رسیده هم تلاش می کند تا خود را به رقبا نزدیک کرده و تا کنون آمار مناسبی از نحوه فعالیت اش منتشر شده. ولی آیپد… آیپد نتوانسته تیم کوک را در برابر سهام داران اپل سرافراز کرده و تحسین آنها را برایش به ارمغان آورد.

آیپد پرو فرصت بزرگی برای تیم کوک بود تا بتواند همین نوع نگاه را تغییر دهد. این شرکت می توانست از نمایشگر ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو استفاده ای بسیار بهتر کرده و پردازش کامپیوتری که وعده اش را می دهد بالاتر از چند اپلیکیشن موبایلی و مالتی-تسکینگ نیم پخته iOS ببرد.

ipadpro_3497650b-w600

در عوض اکنون آیپد پرو از راه رسیده و عنوان یک آیپد بزرگ تر از «ایر» را یدک می کشد؛ محصولی که از همان ابتدا خودش یک آیفون بزرگ تر بوده. در حال حاضر اپلیکیشن های توسعه یافته از سوی خود اپل فضای بیشتری برای کار دارند و شاید به همین دلیل زیباتر هم به نظر برسند، اما چه تغییر بنیادینی نسبت به نمونه ای که در آیپدهای کوچکتر یا به طور کلی دستگاه های مبتنی بر iOS دیده ایم داشته اند؟

از طرف دیگر توسعه دهنده های اپلیکیشن ها هم به دو دلیل تلاش نخواهند کرد تا اپ هایی که پیشتر نوشته اند را برای آیپد پرو آماده کنند. دلیل اول این است که خود اپ هایی که اپل به همراه آیپد پرو عرضه می کند بیشتر کارهای اصلی کاربران را انجام می دهند و دوم اینکه توسعه دهنده باید وقت و انرژی خود را بگذارد تا اپ خود را برای آیپد پرو توسعه داده و پورت کند و سپس باید آنها را با قیمت ۱ الی ۲ دلار در اختیار کاربر بگذارد؛ همین توسعه دهنده اگر اپلیکیشنی حرفه ای توسعه داده باشد می تواند آن را برای مک با قیمت بالاتر از ۱۰۰ دلار به فروش برساند.

کافیست به مصاحبه های اخیر تیم کوک نگاهی داشته باشید. او در هر فرصتی به سرعت می گوید که آیپد پرو قرار نیست یک «مک» باشد و نیامده تا جایگزین مک شود.

ipad_pro_vs_laptop_multitasking-w600

در همین حین، این دستگاه با کیبورد و قلم به نمایش کشیده می شود که چگونه می تواند با اپلیکیشن های رده دسکتاپ همانند مایکروسافت آفیس یا ادوبی Illustrator کار کند. پیامی که از سوی اپل برای این محصول به گوش می رسد چندان واضح به نظر نمی رسد اما در هر صورت می توان گفت که آیپد پرو قادر نیست یک کامپیوتر مناسب باشد. در این میان شانس «تعریف» این دستگاه از سوی اپل نیز دیگر رد شده و گذشته است.

اما در طرف دیگر ماجرا، موسسه آماری Strategy Analytics رشد بسیار سریع مایکروسافت در بازار تبلت ها را پیش بینی می کند. بر اساس تحقیقات همین موسسه، فروش تبلت های ویندوزی یا به عبارتی سرفس، سال به سال ۵۸ درصد مشمول رشد شده و انتظار می رود از ابتدا تا انتهای سال میلادی ۲۰۱۵، تعداد ۲۲ میلیون تبلت ویندوزی به فروش برسد.

چنین ارقامی منجر می شوند تا ویندوز بتواند سهمی ۱۰ درصدی در بازار تبلت ها به دست آورد. این در حالیست که سهم خود اپل از همین بازار ۲۲ درصد است و تحلیلگران با بررسی هایشان خبر می دهند که در چهار سال آینده، سهم اپل بیشتر یا کمتر نخواهد شد در حالی که مایکروسافت به ۱۸ درصد خواهد رسید. طرف سوم این مثلث البته به پلتفرم اندروید می رسد که ۶۸ درصد از بازار تبلت ها را در اختیار دارد.

SurFacepro4-55

تبلت های مایکروسافت حدود ۱۲ اینچ هستند و کاربران نیز تا کنون با بازخوردشان نشان داده اند که این اندازه را می پسندند. در میان شرکت هایی که می خواهند تبلت های سایز-بزرگ را تعریف کنند، مایکروسافت حرف های بیشتری برای گفتن دارد. این شرکت حتی خود را از سازندگان سخت افزار هم بی نیاز کرده و با تقویت برند سرفس، توانسته محصولی با کیفیت را به شکل خانگی ارائه دهد.

حالا و به لطف تاثیرگذاری مایکروسافت بر شرکت هایی که با آنها کار می کند، حتی اگر دستگاهی از دل، لنوو، ایسر و یا سازنده ای دیگر بخرید باز هم رد پای خود مایکروسافت را در آن خواهید دید، بدون اینکه هیچ نام و نشانه ای از اپل و یا اندروید در برابرتان ظاهر گردد.

در حالی که تیم کوک فرصت ارائه یک محصول پویا را از دست داده، ساتیا نادلا در حال ایجاد تاریخ سازی در مایکروسافت است. در زمانه کنونی به نظر می رسد که دست کم در مورد دستگاه های هیبریدی، مایکروسافت از اپل محصولی حرفه ای تری ارائه داده که با آن قادر به انجام کارهای بیشتری خواهید بود و در نسل های آینده، انتظار می رود فاصله مایکروسافت از اپل در تولید محصولات دوگانه بهتر، بیشتر شود.

منبع: Forbes

برچسب‌ها:اپلاخبار تکنولوژیتکنولوٰژیمایکروسافت

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
تبلیغ مایکروسافت برای سرفیس پرو 4 در رقابت با آیپد پرو اپل