سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



علت لغو سفر «زوما» به تهران


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را به ملت ایران تبریک گفت و افزود: ملت ایران با مشارکت گسترده خود در انتخابات یک بار دیگر ظرفیت‌های نظام جمهوری ایران مبتنی بر مردم سالاری و نقش آفرینی محوری و اساسی ملت در نظام تصمیم گیری کشور را نشان دادند و بار دیگر پیوند خود با نظام و انقلاب اسلامی را به منصه ظهور رساندند.

به گزارش ایسنا، حسین جابری انصاری در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در ارتباط با علت لغو سفر رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران اظهار کرد:‌ سفر آقای جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی قرار بود در هفته جاری برگزار شود و در این چارچوب هیات‌های مقدماتی از این کشور به تهران سفر کرده بودند و چهار دور گفت و گوهای مقدماتی بین دو کشور انجام شده بود.

وی افزود:‌ در آستانه سفر به دلیل امر فوق‌العاده‌ای که در قاره آفریقا رخ داد و ایشان نیز با توجه به مسئولیت‌شان در اتحادیه آفریقا مجبور شدند که سفر خود را به تهران به تعویق بیاندازند و همراه هیاتی برای وضعیت مساله‌ پیش آمده در بروندی به این کشور سفر کنند تا مساله داخلی ایجاد شده در این منطقه تبدیل به بحرانی عمیق و فاجعه‌ای انسانی در کل آفریقا نشود.

وی گفت: با توجه به این موضوع در حال حاضر مقامات دو کشور در حال رایزنی هستند که تاریخ جدیدی را برای انجام این سفر تعیین کند.

در این نشست خبرنگاری در مورد اتصال بانک‌های ایران به سیستم سوئیفت پرسید و از سخنگوی وزارت خارجه خواست نام چند بانک ایرانی را که به این سیستم وصل شده اند نام ببرد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ گفت: جواب سئوال شما را به لحاظ فنی باید مقامات بانک از جمله مقامات بانک مرکزی پاسخ دهند و در این ارتباط اطلاع رسانی کنند.

جابری‌انصاری در همین زمینه افزود: یکی از تعهدات طرف مقابل در برجام رفع این مشکل بود، البته اجرای آن به دلایل و مشکلات فنی با تاخیراتی همراه بود و باید سیستم فنی بانک‌های ما به این سیستم متصل می‌شدند و این امر انجام شد، ولی در مورد جزییات فنی این موضوع شما باید از مراجع بانکی و بانک مرکزی سئوال کنید.


ویدیو مرتبط :
لغو سفر بدون ویزا برای ایرانیان