سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مهاجران در کشورهای خارجی باید در انتخابات افغانستان حضور داشته باشند


به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «شاه سلطان عاکفی» رئیس کمیسیون اصلاحات نظام انتخاباتی افغانستان امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: این کشور در هر دوره 5 ساله شاهد برگزاری هفت انتخابات در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: این در حالی است که برگزاری هر انتخابات در افغانستان بیش از 150 میلیون دلار هزینه دارد.

عاکفی افزود: با وجود صرف هزینه‌های بسیار برای انتخابات این کشور، هنوز هم روند اجرای انتخابات و اعلام نتایج با مشکلاتی روبرو است و اینکه یک انتخابات دو روزه نیازمند 6 ماه زمان برای اعلام نتایج باشد یک مشکل اساسی است.

رئیس کمیسیون اصلاحات نظام انتخاباتی افغانستان تصریح کرد: از مواردی که پیرامون انتخابات افغانستان مطرح می‌شود حق انتخابات مهاجرین افغانستانی مقیم در کشورهای دیگر است.

شاه سلطان عاکفی اذعان داشت: مهاجرین افغانستانی مقیم در دیگر کشورها نیز شهروند افغانستان محسوب می‌شوند و باید حق انتخابات برای آن‌ها نیز در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: موضوع حق حضور در انتخابات افغانستان برای مهاجرین با همکاری و وزارت امور مهاجرین دولت کابل در دستور کار قرار گرفته است و مشخص خواهد شد که در چه انتخاباتی می‌توانند شرکت کنند.

در ادامه عاکفی در مورد چگونگی انجام انتخابات در افغانستان گفت: انتخابات این کشور باید به شکل حوزه‌های انتخاباتی انجام شود، البته این شیوه اجرا در شرایط کنونی بدون اشکال نیست، زیرا هنوز هم فهرست دقیقی از رأی دهندگان در این کشورها وجود ندارد.

عاکفی افزود: تعدیل در نظام انتخاباتی و تهیه فهرست رای دهندگان از موارد اساسی و مهم برای انتخابات افغانستان است.

انتهای پیام/خ


ویدیو مرتبط :
عبدالباسط-جوادفروغی-قرائت سوره تکویر میلادبهمنی در حضور نمایندگان کشورهای خارجی در سالن اجلاس تهران عبدالباسط شهرستان مل