دانستنی هایی شگفت انگیز در مورد مصرف داروها


هنکامی که یک دارو برچسب"همراه با غذا" دارد این مهم است که دستور عمل آن را دنبال کنید. آنها می توانند از یک سری فعل و انفعالات منفی مانند حالت تهوع و دیگر مسایل معده جلوگیری کند. بعضی از داروها هنگامی که به همراه غذا مصرف می شوند بهتر عمل می کنند و جذب بهتر پیدا می کنند.

7دارو که شما با معده خالی نباید مصرف کنیداینجا لیست داروهایی است که نباید با معده خالی مصرف شود:

این خیلی مهم است که چگونگی مصرف داروها تحت نظر پزشک یا داروساز باشد.

داروهای ضد التهابی غیر استروییدی   ( NSAIDs)

1. داروهای ضد التهابی غیر استروییدی   ( NSAIDs)

NSAID ها به عنوان درمان درد  از طریق بلاک کردن پروستاگلاندین ها( یکی از مهمترین واسطه‌های شیمیایی در داخل بدن هستند )استفاده می شوند. ناپروکسن برای درمان درد که علت آن سردرد, آرتریت و دردهای دردناک قاعدگی استفاده می شود. ایپوبروفن می تواند به کاهش تب و دردهای جزئی که از طریق دندان پزشکی به وجودمی آید کمک کند. آسپیرین یک داروی واقعا شگفت انگیز است و نظر مصرف کنندگان را از طریق کارایی که دارد جلب می کند این دارو توانایی جلوگیری از حمله های قلبی که به وسیله ی لخته شدن خون و سکته مغزی ایستمیک ایجاد میشوند را دارد. مصرف هر یک از این NSAIDs  با غذا ممکن است از مسائل دستگاه گوارش یا خونریزی معده و روده جلوگیری کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه قرص مسکنی،سردرد را کاهش می دهد؟

مواد مخدر بر طرف کننده درد(Narcotic Pain Relievers)

2.مواد مخدر بر طرف کننده درد(Narcotic Pain Relievers)

برخلاف NSAIDsها, داروهای مخدر برطرف کننده درد موادی هستند که سیگنال های درد را در مغز کاهش می دهند. برخی از این داروها :کدئین ها(codeine),هیدروکدون ها(hydrocodone),اکسی کدون ها(oxycodone) و مورفین ها (morphine)هستند که به جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ کمک می کنند. مصرف این داروها هنگام خوردن غذا و فیبری که درون آن است به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

3.پردنیزون(Prednisone)

3.پردنیزون(Prednisone)

یک نوع از دارو که می تواند هم به صورت یک قرص یا شربت(مایع) باشد. این دارو برای افرادی با سطوح پایین کورتیکواستروئیدها، هورمون های تنظیم کننده غدد آدرنال که سرکوب التهاب در بدن و محافظت در برابر شرایطی مانند آرتریت(التهاب مفصل ) و مالتیپل اسکلروزیس (بیماری شایع سیستم عصبی مرکزی)استفاده می شود. لازم است که این دارو را همراه با غذا یا شیر استفاده کرد زیرا به کاهش التهاب معده و زخم معده کمک می کند. اگر پردنیزون را به شکل مایع مصرف می کنید FDA پیشنهاد می کند که آن را به صورت مخلوط با آب، پوره سیب، و یا هر مواد غذایی نرم مصرف کنید.

4.متفورمین:

4.متفورمین:

متفورمین برای درمان دیابت نوع2,شرایط مزمنی که بدن سطح قند خون را نمی تواند کنترل کند, استفاده می شود.این مهم است که متفورمین با غذاهایی که باعث اشفتگی معده یا بی اختیاری می شود استفاده نشود.خوردن داروهای دیابت همراه غذا  می تواند از افت قند خون جلوگیری کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نشانه‌های ابتلا به دیابت چیست؟

5.آنتی بیوتیک ها:

5.آنتی بیوتیک ها:

هر آنتی بیوتیکی از طریق مکانسیم مختلف کار می کند طوری که همراه غذا خوردن بعضی از آنها مضر باشد. آنتی بیوتیکی که باید باغذا مصرف شود شامل آموکسی سیلین,آگمنتینaugmentin,کلوفازیمین و..است.

6.قرص های ضدبارداری:

6.قرص های ضدبارداری:

زمان مصرف قرص های ضد بارداری مهم است  مصرف این قرص ها همراه غذا به کاهش تهوع کمک خواهد کرد. همچنین داشتن برنامه ریزی همزمان با وعده های غذایی به یادآوری قرص ضد بارداری کمک می کند.

7.آنتی اسیدها:

7.آنتی اسیدها:

آنتی اسید ها سوزش معده و سوءهاضمه را به وسیله ی خنثی کردن اسید معده کاهش می دهند. اگر آنها حدود یک ساعت قبل غذا یا طی وعده های غذاییتان مصرف شود با این حال، اگر علائم سوء هاضمه در شب رخ داد، فقط داروی انتی اسید را بدوم وعده ی غذایی مصرف کنید.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغاختصاصی سیمرغ


ویدیو مرتبط :
دانستنی هایی شگفت انگیز پیرامون شادمانی - Dan Gilbert