سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



مخالفت محیط زیست با انتقال آب بین حوضه ای


سلامت نیوز: سازمان حفاظت محیط زیست با انتقال آب بین حوضه ای از خلیج فارس و دریای خزر موافق نیست چرا که این اقدامات، اثرات زیست محیطی بسیار منفی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.


به گزارش سلامت نیوز، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به مانا گفت: انتقال آب خلیج فارس به کویر ایران یک مسئله بسیار مهم است که باید به عنوان آخرین راه حل رفع معضل آب در این منطقه مورد استفاده قرار گیرد.


پروین فرشچی خاطرنشان ساخت: انتقال آب بین حوضه ای بسیار مشکل است و اثرات منفی زیست محیطی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه انتقال آب بین حوضه ای راهکار مناسبی برای رفع کم آبی مناطق کویری کشور نیست، اظهار داشت: قبل از این اقدام راهکارهای بسیاری برای رفع نیاز آب این مناطق وجود دارد که تمام آنها باید مورد آزمون قرار گیرند و اگر جواب نداد، آنگاه انتقال آب بین حوضه ای مطرح شود.


وی اذعان داشت: بازچرخانی آب فاضلاب ها، مدیریت بهره وری آب، مدیریت کشاورزی پایدار، مدیریت آبرسانی و مدیریت آبهای زیرزمینی از جمله اقداماتی است که قبل از طرح انتقال آب بین حوضه ای باید مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.


وی تصریح کرد: رئیس جمهور نیز در اظهارات خود در خصوص انتقال آب خلیج فارس به کویر تاکید داشت که قبل از این اقدام باید مسائلی روشن شود.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: مطالعه در این خصوص باید توسط متقاضی این پروژه انجام شود و سپس سازمان محیط زیست نظر نهایی خود را اعلام کند.


به گفته وی، نکته مهم در گام نخست برای انجام مطالعات برای انتقال آب بین حوضه ای، مکان یابی و نیاز سنجی در استان های ساحلی برای استقرار آب شیرین کن ها خواهد بود.


فرشچی یادآور شد: آنچه در گام بعدی حائز اهمیت خواهد بود به نوع تکنولوژی مورد استفاده در آب شیرین کن ها مربوط خواهد شد.


این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته های خود در خصوص انتقال آب دریای خزر به سمنان نیز اظهار داشت: هنوز مطالعات ارزیابی برای انتقال آب خزر نیز از نظر سازمان حفاظت محیط زیست کامل نیست.


وی تاکید کرد: آنچه مسلم است اینکه، سازمان حفاظت محیط زیست با انتقال آب بین حوضه ای موافق نیست چرا که اثرات زیست محیطی بسیار منفی را به دنبال خواهد داشت.


اظهارات معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص انتقال آب خلیج فارس و دریای خزر به مناطق کویری کشور در حالی است که چندی پیش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از آغاز مطالعات طرح انتقال آب از سواحل خلیج فارس به فلات مرکزی ایران خبر داده است.


جانبار از اتمام مطالعه انتقال آب از کریدور دریای عمان به شمال سیستان خبر داده است و گفته، در حال حاضر مطالعات برخی کریدورها به اتمام رسیده است.
گفتنی است، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرده است که از اردیبهشت ماه امسال قرارداد مطالعات این انتقال آب (به کرمان و جنوب یزد) تمام و منعقد شده است.
لازم به ذکر است، طرح انتقال آب خلیج فارس به کویر از استان خوزستان آغاز و به شرق سیستان و بلوچستان ختم می‌شود و سپس استان‌هایی را که در بر می‌گیرد از جنوب رشته کوه البرز است تا یک بخش‌هایی از زاگرس است.


ویدیو مرتبط :
بطری آب تاشونده، فوق العاده عالی برای محیط زیست