آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ کمپوت یا دسر گلابی با طعم انبه


برترین ها/ درست مصرف کردن و صرفه جویی کردن توی استفاده از مواد غذایی است. مثلا اگه یه وقت بعد از یه مهمونی بزرگ میوه‌هات زیاد اومد میتونی به طرق مختلف ازشون استفاده کنی تا خدایی نکرده حیف و میل نشن ، ما ایرانی هام که ماشالا دستمون به کم خریدن نمیره. پنج نفر مهمون داریم به اندازه‌ ده نفر میوه میخریم؛ پس باید سعی کنیم الگوی مصرفمونو عوض کنیم. اول از میوه‌هایی که زودتر خراب میشن و آسیب پذیریشون بیشتره شروع کن.

برای چهار تا گلابی یک لیوان شکر و دوتا لیوان آب رو بذار رو گاز بجوشه. قرار نیست مربا بشه پس نباید خیلی شیرین بشه و چیز دیگه‌ای مثلا زعفرون یا گلاب هم اضافه نکن چون مزه و طعم اصل گلابی رو از بین میبره خُب حالا تو این فاصله گلابی‌ها رو که قبلا شستی و خشک کردی پوستشونو بگیر. شربتت که کمی قوام اومد گلابی‌ها رو بذار داخل شربت آب و شکر و در ظرف رو ببند. اجازه بده گلابی‌ها نرم بشن ولی له نشن که از شکل و شمایل بیفته.

یه چیزی مثل همون کمپوت میشه بعد بذار خنک بشه و بعد تو ظرف مورد نظرت بریز و نصف استکان آب انبه بریز روش چون هم شیرینی و طعم خوب انبه هم بی رنگی گلابی شربت رو قشنگترش میکنه. بعد از خنک شدن هم میتونی به عنوان دسر مهمونی عصر ازش استفاده و نوش جان کنی.


ویدیو مرتبط :
کمپوت گلابی داخل رب گوجه فرنگی!