سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سوال عجیب نخست‌وزیر ترکیه از پوتین


ایسنا/ نخست وزیر ترکیه برای توجیه ساقط شدن جنگنده روسی سوال فرضی را از رئیس جمهوری روسیه پرسید و گفت: اگر ترکیه در بحران اوکراین مداخله نظامی می‌کرد رهبری روسیه هم حتما اقدام مشابهی می‌کرد.

به گزارش روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه گفت: این رویداد در مرز ترکیه با روسیه رخ نداده است چرا که اصلا چنین مرزی وجود ندارد این رویداد در مرز ترکیه با سوریه و در چارچوبی که به صورت مستقیم شامل ترکیه و منافع استراتیک این کشور می‌شد، رخ داد.

وی در نشست گروه پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: ترکیه در پنج سال گذشته مشکلات متنوعی را درمرز با سوریه تجربه کرده است من از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌خواهم تا با ترکیه همدردی کند اگر ما مناطقی را در شرق اوکراین که در آن هم نژادان روسیه زندگی می‌کنند بمباران می‌کردیم و حریم هوایی روسیه را نقض کرده بودیم می‌خواهم بدانم که پوتین چه فکری می‌کرد و چه اقدامی انجام می‌داد.

داوود اوغلو ادامه داد: موضوعی که روسیه باید درک کند این است که این مکان در مرز ترکیه سوریه قرار دارد برای مرزی که ما هم نژادهایی در آنجا داریم که وظیفه ماست که از حقوق آنها حفاظت کنیم.

در همین حال داوود اوغلو گفت: اگر لازم باشد ترکیه تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال می‌کند اما آنکارا همیشه برای مذاکره با مسکو آماده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
پوتین با وزیر دفاع عربستان در سوچی دیدار کرد