علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



هود آشپزخانه به جای آنکه مرهم حالتان باشد می‌تواند قاتل جان‌تان شود!


دانش > پزشکی - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کارشناسان هشدار می‌دهند عدم تعویض به موقع فیلترهای هود آشپزخانه و یا تنظیم سیستم هواکش آشپزخانه‌ها و سوخت ناقص گاز در اجاق گازها می‌تواند سبب ورود سموم و مواد شیمیایی به ریه افراد و بروز انواع بیماری‌های مزمن از جمله سرطان و بیماری‌های ریوی شود.

بر اساس ذرات ریز میکروسکوپی ناشی از آلودگی هوای آشپزخانه،‌دستگاه ها پخت و پز مانند ذرات منتشر شده از خودروهای نقلیه چون اتوبوس‌ و انواع ماشین‌ها می‌توانند سبب آسیب رساندن به بدن و بروز انواع بیماری‌ها در افراد شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند،‌کارشناسان بر این اساس توصیه می‌کنند افراد حتما نسبت به تعویض فیلتر هود آشپزخانه خوددر موعد مقرر اقدام کنند، همینطور درصورت سوخت ناقص گاز در اجاق گاز نسبت به تعویض آن اقدام کنند، زیرا اجاق گاز باعث پخش آلاینده‌هایی چون دی‌اکسید نیتروژن می‌شود.

این نتایج حاصل تحقیقات آزمایشگاه لارنس متعلق به دانشگاه برکلی ایالات متحده است.

کارشناسان اثرات آلودگی هوا را علاوه بر بروز بیماریهایی چون سرطان در بروز پیرپوستی در افراد موثر می‌دانند.

۵۴۵۴


ویدیو مرتبط :
هود آشپزخانه