سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عدم پخش مصاحبه ظریف کار دست صداوسیما داد / تحریم در راه است


با توجه به بیانیه صداوسیما در توجیه پخش نشدن مصاحبه عادل فردوسی پور با محمدجواد ظریف در برنامه نود، یک منبع آکاه در دولت گفت: از این به بعد وزرا و معاونان آنها، تنها با درخواست رییس و معاونان صداوسیما به برنامه های این سازمان خواهند رفت.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به بیانیه صداوسیما در توجیه پخش نشدن مصاحبه عادل فردوسی پور با محمدجواد ظریف در برنامه نود، یک منبع آکاه در دولت گفت: از این به بعد وزرا و معاونان آنها، تنها با درخواست رییس و معاونان صداوسیما به برنامه های این سازمان خواهند رفت.

به گزارش «انتخاب»، صداوسیما در توجیه پخش نشدن مصاحبه دکتر ظریف از برنامه نود طی بیانیه ای اعلام کرد: «گفت‌وگو و مصاحبه با رجل سیاسی، مذهبی و شخصیت‌های مختلف تابع میل و نظر شخصی تهیه‌کننده یا عوامل برنامه نمی‌باشد. درصورتی که شبکه‌ای قصد انجام مصاحبه با این‌ افراد را داشته باشد، مسئولان شبکه از مصاحبه‌شونده به طور رسمی دعوت بعمل می‌آورند تا مصاحبه انجام شود و این روالی است که در همه رسانه‌ها مرسوم است.»

حالا یک منبع آگاه در دولت با استناد به همین بیانیه و همین بند، از طراحی و اجرای دستورالعملی جدید برای شیوه حضور مسئولان عالی رتبه دولتی در برنامه های رادیویی و تلویزیونی خبر داد و به خبرنگار ما گفت: طبق طرحی که شورای اطلاع رسانی دولت آماده کرده، از این به بعد دعوت از وزیران و معاونان وزیران برای حضور در برنامه های شبکه های مختلف، تنها با درخواست رسمی رییس و معاونان سازمان صداوسیما امکان پذیر خواهد بود.

شنیده های خبرنگار انتخاب تاکید می کند که بنا به تعریفی که صداوسیما در بیانیه اخیر خود در خصوص عدم پخش مصاحبه وزیر امور خارجه اعلام کرده، از این به بعد دعوت از وزرا و معاونین رییس جمهور تنها با درخواست کتبی و رسمی رییس سازمان صداوسیما محقق خواهد شد. دعوت از معاونین وزرا نیز با درخواست رسمی و کتبی معاون صدا، معاون سیما و معاون خبر رسانه ملی امکان پذیر خواهد بود. همچنین در مورد سایر مسئولین نیز مدیران شبکه های صدا و سیما می توانند با درخواست کتبی و رسمی از ایشان برای حضور در برنامه های مختلف دعوت بعمل آورند.

بنابراین گزارش و طبق دستور العمل مذکور، رویه سابق که در سالهای گذشته مرسوم بوده و دعوت از مسئولان دولتی از طرف تهیه کنندگان، مطرح و انجام می شده، ملغی خواهد شد و از این به بعد با توجه به بیانیه صداوسیما در خصوص مصاحبه برنامه نود با وزیر امور خارجه، حضور مسئولان دولتی در برنامه های مختلف صداو سیما بر طبق دستورالعمل جدید و با درخواست های رسمی و کتبی مدیران ارشاد صداوسیما میسر خواهد شد.

شایان ذکر است، صداوسیما در خصوص عدم پخش مصاحبه دکتر ظریف در برنامه نود با صدور اطلاعیه ای تاکید کرده بود: در موضوع مصاحبه مجری برنامه ورزشی نود با رئیس دستگاه دیپلماسی هیچ‌گونه درخواستی از سوی شبکه سه سیما برای انجام مصاحبه با جناب آقای دکتر ظریف ارسال نشده است و مجری برنامه شخصاً و بدون اطلاع و هماهنگی با شبکه به انجام این مصاحبه و اعلام خبر پخش آن مبادرت ورزیده است. گفت‌وگو و مصاحبه با رجل سیاسی، مذهبی و شخصیت‌های مختلف تابع میل و نظر شخصی تهیه‌کننده یا عوامل برنامه نمی‌باشد. درصورتی که شبکه‌ای قصد انجام مصاحبه با این‌ افراد را داشته باشد، مسئولان شبکه از مصاحبه‌شونده به طور رسمی دعوت بعمل می‌آورند تا مصاحبه انجام شود و این روالی است که در همه رسانه‌ها مرسوم است.


ویدیو مرتبط :
مصاحبه پخش نشده از صداوسیما واقعا خنده دار