داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند


امام‌جمعه ایلام با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات 7 اسفند گفت: داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، همدیگر را تحمل کنند و هزینه‌های زیاد تبلیغات را کنار بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: یازدهم جمادی‌الاول سالروز شهادت فاطمه الزهرا(س) به روایتی است که هدف از برگزاری بزرگداشت ائمه معصومین(ع) در واقع پیروی از سیره اخلاقی، عملی و علمی آنهاست.

وی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) الگوی تمام نمای انسانیت و کمالات انسانی است، افزود: بانوان جوامع اسلامی اگر بخواهند در یک مسیر سعادت‌بخش حرکت کنند باید از سیره اخلاقی فاطمه الزهرا(س) الهام بگیرند، از این‌رو در این ایام جامعه باید برای شهادت مظلومانه دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) آماده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام خاطرنشان کرد: خصائص حضرت زهرا(س) فوق درک ماست، چون ایشان همسر ولایت و مادر امامت است بنابراین زندگی ایشان مالامال از انسانیت و کمال است.

لطفی با اشاره به این‌که در چند هفته گذشته که در آستانه انتخابات قرار داریم توسط یک سری از خواص، پروژه تخریب شورای محترم نگهبان کلید خورد، ادامه داد: در قبل از هر انتخاباتی هجمه‌های داخلی و خارجی علیه شورای نگهبان به وجود می‌آید که این تخریب‌ها همیشه در داخل از سوی اردوگاه اصلاح‌طلبان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما شاهد مجلس جنجالی ششم بوده‌اند که در حقیقت نماد قانون‌شکنی بود و هم‌اکنون نیز شماری از نمایندگان آن مجلس در کشورهای غربی فراری هستند، شورای نگهبان خیلی از ساختارشکن‌ها را رد صلاحیت کرد که پس از آن فتنه 88 را رقم زدند و به تعبیر مقام معظم رهبری نظام را تا پرتگاه بردند و الان نیز آمده‌اند و با حمله به شورای نگهبان، قصد تخریب دارند.

امام‌جمعه ایلام گفت: افرادی بودند که در 12 بهمن‌ماه امسال در سالروز ورود امام خمینی(ره) علیه شورای نگهبان موضع گرفتند، برای نفوذ به مجلس خوابی دیده بودند که تعبیر نشد، همین افراد شعار امام‌گرایی سر می‌دادند، اما در سال 88 به‌دنبال حذف آرمان‌های امام بودند.

وی با بیان این‌که در کشور با مشکلات اقتصادی و رکود عمیق مواجه هستیم، اظهار کرد: از طرفی وعده‌های دولت را در بعد از اجرای برجام داریم که برجام اول گذشت و هنوز هیچ خبری نشده است، باید گفت که 50 درصد بنگاه‌های تولیدی در کشور یا تعطیل هستند و یا نیمه فعال‌اند، حال باید گفت که شعارهای دهان پر کن پیش از برجام کجا هستند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: هنوز مردم از جزئیات برجام اول خبر ندارند حالا برجام دوم کلید خورد، نمی‌دانیم این به چه معناست؟ بازی سیاسی است؟ اولویت را باید لحاظ می‌کردید آیا نیازی به خرید هواپیما داشتیم؟ بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده تنها 3 درصد مردم اولویت را در خرید هواپیما می‌دانستند، هم‌اکنون تورم را 11 درصد اعلام کرده‌اند اما گرانی‌ها هنوز سر جای خود هستند.

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر این‌که سیاسی کار نشویم و واقعیت‌ها را به مردم بگوئیم، تصریح کرد: قراردادهای اقتصادی با صنعت‌های بزرگ دنیا آیا با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم‌خوانی دارد؟ اروپایی‌ها به‌دنبال چپاول ثروت‌ کشورهای جهان سوم هستند، اقتصاد مقاومتی به‌دنبال تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است، با کشورهایی قرارداد می‌ببندیم که در جریان تحریم‌ها بیشتر ضربه را به ما زدند.

وی با اشاره به این‌که چرا داریم اعتماد مردم را سلب می‌کنیم، افزود: اگر ما در مسایل اقتصادی مثل جاهای دیگر از جمله صنایع دفاعی کار می‌کردیم هم‌اکنون وضع این گونه نبود، غربی‌ها به‌دنبال بازاری هستند که بیکاری خودشان را برطرف کنند نباید فراموش کرد که مردم سیاسی بازی را نمی‌پذیرند.

به گزارش ایسنا، لطفی در خطبه اول نماز جمعه این هفته ایلام بر رعایت موازین اسلامی از سوی بانوان در جامعه برای داشتن جامعه‌ای امن تأکید کرد و گفت: اگر بانوان ما معیارهای دینی و اسلامی را رعایت کنند جامعه ما امن خواهد بود چون یکی از چالش‌های مهم در غرب بی‌بند و باری‌های جوامع آن‌هاست که بخش قابل توجهی از آن مربوط به زنان غربی است که رعایت حجاب و عفاف در جامعه از مهم‌ترین معیارهای جامعه اسلامی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کلیپ انتخاباتی هشتمین دوره ی مجلس شورای اسلامی