فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بزرگداشت شهید اسداللهی درنشست«آیندۀ شناسی انقلاب اسلامی مبتنی بر آرمان مهدوی»


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مرکز پژوهشهای مسجد مقدس جمکران در ادامۀ برگزاری نشستهای تخصصی «آینده‏ شناسی انقلاب اسلامی» که با حضور نخبگان و اساتید جامعه علمی کشور، به بررسی نقش مأموریتی انقلاب اسلامی در مسیر مهدویت می پرداخت، از برگزاری سومین نشست از سلسله نشستهای «آیندۀ شناسی انقلاب اسلامی مبتنی بر آرمان مهدوی» خبر داد.

در این نشست که با گرامیداشت شهید مدافع حریم انقلاب اسلامی، حمیدرضا اسدالهی همراه است، حجت الإسلام رحیمیان، تولیت محترم مسجد مقدس جمکران و مصطفی ایزدی، معاون راهبردی فرماندۀ کل قوای نیروهای مسلح از خانواده شهید اسداللهی و نمایندگانی از کشورهای جبهه مقاومت نیز تجلیل خواهند کرد.

شهید حمیدرضا اسداللهی 31 ساله و دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات عرب در دانشگاه تهران بود؛ او همچنین از فعالان و نخبگان حوزه بین الملل بود که ارتباط مؤثر و مستمری با نیروهای جهادی دیگر کشورها داشت و از بانیان خیر کنگرۀ لقاءالحسین (ع) در کربلای معلی بود.

این شهید در بخشی از وصیت نامۀ خویش دربارۀ مقام معطم رهبری این چنین نوشته است:

می‌دانم که سرباز خوبی برای شما نبودم اما سعی داشته‌ام که هم خود و هم خانواده‌ ام نسبت به اوامر شما احترام قائل باشیم. از آن روزی که شنیدم رضایت شما بر آن است که سوریه نباید سقوط کند، آرزو داشتم که من هم سهمی برای اجرای این فرمان شما داشته باشم و حال که توفیق جهاد در این عرصه قسمتم شده، خدا را شاکرم و از خدا می‌خواهم که در این عرصه، مؤثر و مفید باشم.رهبر عزیزم!لبیک به فرمان شما همان تلبیه حج است و همان لبیک به رسول خدا و همان لبیک یا حسین است و این را امام بزرگوار به ما یاد داد؛ چون ولایت‌ فقیه همان ولایت رسول‌الله است. برایم دعا کنید و از من راضی باشید تا خدا از من راضی شود.

بیش از یک دهه است که حوادثی بزرگ، جهان را مشغول خود ساخته؛ حوادثی که علیرغم شدت و حدّت علیه جامعه توحیدی خاصۀ مسلمین، موجبات پیوند بیشتر و عمیق تر جهانیان با اسلام ناب و خط مقاومت را فراهم آورده است، حال، جبهۀ حق در مقابل باطل علاوه بر همراهی و همدلی میدانی و نظامی، نیاز به مقولۀ مهمتری چون همراهی فکری و صفاتی نیز دارد.بنابراین مرکز پژوهشهای مسجد مقدس جمکران، بر آن است تا در سومین نشست از سلسله نشست¬های تخصصی «آینده شناسی انقلاب اسلامی مبتنی بر آرمان مهدوی» ضمن تحلیل وقایع و حوادث بزرگ جاری در جهان اسلام توسط اساتید طراز، به بررسی گسترش نور در عرصه های جهانی و واکنشهای انفعالی جبهه باطل در یمن، نیجریه، عربستان و ...  بپردازد.مرکز پژوهشهای مسجد مقدس جمکران با برگزاری این مجموعه نشستها در نظر دارد تا با استفاده از آراء و نظرات اندیشمندان اجتماعی، فرهنگی، تمدنی و سیاستی در حوزۀ انقلاب اسلامی و مهدویت، علاوه بر ترسیم مسیر مهدویت پیشِ رو، چگونگی کوچ فرهنگی؛ راهبردها و راهکارها در حرکت به سوی مقصد، به آسیب شناسی کلان وضعیت فرهنگی موجود در حرکت به سوی آیندۀ الهی بپردازد.

در این نشست، حجج الإسلام و المسلمین قمی، مصلحی، اصفهانیان و همچنین منوچهر محمدی سخنرانی خواهند کرد.

این نشست پنج شنبه، 24 دی ماه از ساعت 8:30 الی 11:30 واقع در خیابان ولی عصر، ورودی سازمان صدا و سیما، مسجد بلال برگزار خواهد شد.

پایان پیام/


ویدیو مرتبط :
سرلشکر جعفری:آرمان انقلاب اسلامی،ایجادتمدن اسلامی