پوست و موی زیبا با خوردن آجیل


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):   نقش گردو بر سلامت پوست و مو

گردو برای سلامت کل بدن از جمله پوست و مو منافع بسیاری در پی دارد. به طوری که در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از گردو استفاده می شود. ویتامین های گروه B موجود در گردو در شادابی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارند و با کاهش استرس سلول ها مانع از بروز چین و چروک بر روی پوست می شوند. در ضمن گردو حاوی ویتامین E بالایی است که این ویتامین در تنظیم رطوبت و طراوت پوست نقش مهمی دارد. به همین دلیل هم هست که عنوان می شود روغن گردو باعث تنظیم رطوبت پوست می شود، چون حاوی مقادیر کافی از ویتامین Eمی باشد.

گردو همچنین منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 می باشد. بنابراین در تقویت فولیکول های مو بسیار مفید می باشد و به این ترتیب در سلامت مو هم نقش خوبی ایفاء می نماید و به عنوان عاملی در پیشگیری از طاسی و تاحدی ضد شوره عمل می کند. ( وب سایت سلامت دکتر سوشا )

مضرات مصرف زیاد گردو علی رغم منافعی که گردو در سلامت پوست و مو دارد، اما باید توجه نمود که افراط در مصرف آن باعث ورم لوزه و زخم دهان می شود. همچنین افرادی که دچار بیماری های معده یا کبد هستند و یا طبعی گرم دارند، باید در مصرف این ماده غذایی بسیار محتاط باشند. در کل توصیه می شود در روز بیش از 5 عدد گردو کامل مصرف نشود. تا از مضرات مصرف آن در امان و از منافع آن بتوان استفاده نمود.

اثرات حساسیت زایی آجیل البته برخی افراد به مصرف انواع مغزها ی گیاهی و آجیل(بخصوص بادام زمینی)، حساسیت و به اصطلاح آلرژی دارند و در اثر مصرف این مواد غذایی پوست صورت یا بدنشان قرمز و در صورت افراط در مصرف، جوش های قرمزی بر روی پوست شان ایجاد می شود، حتی ممکن است واکنش های آلرژیکی مانند آبریزش بینی، مشکل در تنفس، تهوع و استفراغ، احساس گرمی بدن نیز برای اینان بوجود آید. در نتیجه این افراد باید در مصرف این مواد غذایی جانب احتیاط را مد نظر قرار دهند و حتی الامکان مقادیر کمی از مغزهای گیاهی و یا انواع آجیل را مصرف نمایند و برای برطرف شدن حالت آلرژیک این مواد غذایی در بدنشان توصیه می شود که پس از مصرف حتما مقداری آب مصرف نمایند تا اثر ترکیبات حساسیت زای موجود در این مواد غذایی را در بدن خود خنثی نمایند.

توصیه مفید پایانی در مجموع توصیه می شود که روزانه بیش از یک مشت معمولی از انواع آجیل و مغزهای گیاهی استفاده نکنید

منبع: پارسینه


ویدیو مرتبط :
آجیل خوردن یاد خدا