سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیمه‌ها هر عددی را که خودشان به عنوان بدهی قبول دارند، کامل پرداخت کنند


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه دیدار با سفرای ایران و در جمع خبرنگاران گفت: امروز با نمایندگان ایران در دیگر کشورها دیدار و گفت‌وگو کردیم و زمینه‌ها را برای نشان دادن توانمندی‌های خود به خارجی‌ها مهیا ساختیم.

وی ادامه داد: قرار بر این شد تا با توجه به مراودات با دیگر کشورها توانمندی‌های ایران تقویت شود و شرایط برای توسعه صادرات فراهم گردد.

وزیر بهداشت در مورد موضوع دارو نیز خاطرنشان کرد: حدود 97 درصد از حجم داروی مصرفی در داخل کشور تولید می‌شود اما از نظر قیمت 65 درصد داروهای ما وارداتی هستند.

وی ادامه داد: سفرا باید به ما کمک کنند تا صنعت دارو را با استفاده از سرمایه‌گذاری‌ها و انتقال دانش توسعه دهیم تا بتوانیم در حوزه صادرات نیر حرفی برای گفتن داشته باشیم.

هاشمی در مورد تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که هر کس هر کجا تحصیل کرد مدرک او را مورد ارزیابی قرار ندهیم و تنها دانشگاه‌های مجاز را به رسمیت بشناسیم.

وزیر بهداشت افزود: متأسفانه برخی از هموطنان در دانشگاه‌هایی که در لیست مورد تأییدمان نیستند تحصیل کردند که ما مدرک آنها را مورد ارزیابی قرار نمی‌دهیم.

وی در مورد فهرست جدید دانشگاه‌های مورد تأیید گفت: این فهرست بازنگری می‌شود و شاید رتبه جهانی دانشگاه‌ها مدنظر قرار گیرد و بگوییم دانشگاه‌ها یک تا 500 یا هزار مورد تأیید ما قرار دارند.

هاشمی در مورد شیوع وبا در عراق گفت: خوشبختانه با توجه به سرد شدن هوا در عراق و وبا ناپدید شده است و ما نگرانی در این زمینه نداریم اما از هموطنان و زائران می‌خواهیم که از آب بسته‌بندی شده و غذای بهداشتی استفاده کنند و نظافت شخصی را فراموش نکنند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: در نقاط مرزی نیز آمادگی‌ها صورت گرفته و در صورت لزوم قرنطینه نیز انجام می‌شود.

وی در مورد افزایش قیمت برخی داروها گفت: این موضوع را باید موردی از رئیس سازمان غذا و دارو پیگیری کرد اما در مجموع اینکه بیمه حمایت خود را از یک دارو کم یا قطع کند به معنی گران شدن دارو نیست.

هاشمی در مورد تجمیع بیمه‌ها نیز گفت: تجمیع باید از مسیر کارشناسی انجام شود و اگر حاشیه برای آن ایجاد نشود می‌تواند به درستی و به موقع صورت گیرد.

وزیر بهداشت در مورد میزان بدهی بیمه‌ها به حوزه سلامت گفت: بیمه‌ها هر عددی را که قبول دارند به ما بدهکار هستند پرداخت کنند چرا که تاکنون تنها 7 درصد بدهی‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه شاید بیمه سلامت ایرانیان تأمین اعتبار نشده باشد، گفت: در این صورت می‌توانیم نسبت به آن با اغماض نگاه کنیم اما موضوع تأمین اجتماعی متفاوت است چرا که آنها شرکت، هتل و سرمایه دارند و از مردم نیز حق بیمه دریافت می‌کنند و باید بدهی خود را پرداخت کنند.

وزیر بهداشت همچنین در مورد حوزه توانبخشی گفت: توانبخشی یکی از حلقه‌های درمان است که اهمیت خاصی دارد به طور مثال اگر شخصی دیسک کمر عمل کند و توانبخشی انجام ندهد شاید دچار مشکل شود ما در این حوزه ضعیف و کم‌توان هستیم حال بگذریم از بیماری‌های مادرزادی توانبخشی.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر می‌تواند با توجه به نقش تاریخی خود در توانبخشی نقش‌آفرینی کند گفت: متولی اصلی توانبخشی دولت است اما بهزیستی نیز می‌تواند در صورت تأمین اعتبار فعالیت‌هایی در توانبخشی داشته باشد.

هاشمی در مورد پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی گفت: متأسفانه بیمه‌ها هیچ حمایتی از این خدمات نمی‌کنند و ما با وجود اینکه دانشگاه‌ خوبی برای توانبخشی داریم و متخصصان خوب آموزش می‌دهیم اما از توانبخشی حمایت نمی‌شود و در 50 سال گذشته کاری در این حوزه انجام نشده است در شرایطی که ما وضعیت علمی مناسبی داریم اما از نظر تجهیزات ضعف داریم.

وی در پایان گفت: اولویت برای من ابتدا بیماران صعب‌العلاج، بیمارستان‌ها و بیماران است و در صورت رسیدگی به این افراد به موضوع توانبخشی نیز خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تصمیمات جدید برای پرداخت بدهی بیمه ها به نظام سلامت