فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



روز جهانی شمس تبریزی در زادگاهش گرامی داشته می شود


به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، ' فرزین حق پرست ' با اعلام این خبر، گفت: سالروز دیدار تاریخی شمس تبریزی و مولانا جلال الدین بلخی که روزجهانی شمس نام گذاری شده است ، هشتم آذر ماه جاری با حضور علاقمندان به ادب، عرفان و فرهنگ گرامی داشته می شود.
وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر مبنای رسالت خود در حفاظت و معرفی میراث معنوی نقش پر رنگی در روند اجرایی این همایش داشته است.
حق پرست با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایش هایی، گفت: شناساندن جایگاه بلند شخصیت های وارسته ای همچون شمس تبریزی در زادگاهش موجب بازیابی هویت تاریخی و دفاع از آن از سوی افکار عمومی می شود.
وی ابراز امیدواری کرد همایش بزرگداشت شمس تبریزی بتواند همسو با اهداف تعیین شده در معرفی جایگاه شمس تبریزی و اندیشه این عارف شهیر ایرانی موثر واقع شود.
حق پرست افزود: این آیین با همکاری فرمانداری تبریز، بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تولیت بارگاه شمس تبریزی و تشکل های فرهنگی و ادبی برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا ' محمد بن علی بن ملک داد تبریزی ' ملقب به شمس تبریزی به شال 582 فجری قمری در تبریز زاده شد و از صوفیان مشهور سده هفتم به شمار می رود.
شمس تبریزی عاشق سفر بود و عمر خود را به سیر و سیاحت می گذرانید تا اینکه دریکی از این سفرها به شهر قونیه در ترکیه با مولانا ملاقات کرد و زندگی این شاعر نامی دگرگون شد.
تاریخ دقیق فوت شمس تبریزی در دست نیست اما برخی منابع سال 645 قمری را زمان درگذشت این عارف نامی اعلام کرده اند.
3038/ 1495

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
روز جهانی مسجد گرامی باد .