سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تغییرات ساختاری کمیته امداد بدون افزایش نیرو و هزینه


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت خبری کمیته امداد، پرویز فتاح در نشست مدیران فناوری و برنامه‌ریزی کمیته امداد سراسر کشور با بیان اینکه اتخاذ تصمیمات درست و منطقی منجر به عملکرد درست می‌شود، گفت: تصمیمات باید اصولی و با تعقل صورت گیرد و از هرگونه اشتباه پرهیز کنیم.

وی افزود: خاستگاه تصمیم‌گیری‌ها باید با در نظرگرفتن نیازهای مددجویان باشد چراکه در غیر این صورت غیرکاربردی، اشتباه و دارای اشکال خواهد بود.

فتاح خطاب به مدیران برنامه‌ریزی استان‌ها گفت: انتظار و توقع نداشته باشید که پشت میز اداری بنشینید و بخواهید یک تصمیم بزرگ و منطقی بگیرید بلکه باید با کارمیدانی و بررسی تحلیل‌ها و با توجه به یافته‌ها ی موجود، نظرات خود را اعمال کنید.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه نگاه مرکز و استان‌ها باید نسبت به یکدیگر تغییر پیدا کند،گفت: این موضوع باید برای همه قابل تفهیم باشد که همه امدادگران همسو و با هدف خدمت‌رسانی به نیازمندان فعالیت می‌کنند.

فتاح با اشاره به تغییرات اساسنامه که منجر به تغییرات بنیادی در امداد شده، یادآور شد: همه ما باید تلاش کنیم که با توجه به تغییرات ایجاد شده در اساسنامه منطبق شویم. اساسنامه ما را در شرایط جدید قرار داده است و همه از ما انتظار تغییرات متناسب با اساسنامه را دارند.

وی با اشاره دیدار اخیرش با رهبرمعظم انقلاب درخصوص عملکرد کمیته امداد اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری شناسایی نقاط قوت و ضعف در امداد است به طوری که نقاط قوت ادامه یابد و نقاط ضعف برطرف شوند.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه ما باید پاسخگوی مقام معظم رهبری باشیم گفت: همه باید تلاش کنیم متناسب با شأن و شخصیت رهبری عمل کنیم. کمیته امداد یک نهاد مردمی است و ساختار آن با دستگاه‌های دولتی تفاوت دارد و وظایف و عملکرد آن نباید با دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی مقایسه شود.

وی افزود: کمیته امداد به عنوان یک نهاد مردمی نباید به اداره تبدیل شود. ساختار و فرآیند امداد باید بر اساس یک نهاد مردمی تعریف و ایجاد شود.

فتاح درخصوص ایجاد تغییرات بنیادی در امداد گفت: کمیته امداد باید از لحاظ ساختاری و رفتاری تغییر یابد.تغییرات رفتاری رویکردی، خلقی و منشی است و همه مدیران، اعضای هیئت امنا و امدادگران باید به آن عمل کنند به این معنا که هزینه‌ها و تشریفات اداری حذف و دسترسی مدیران برای مددجویان آسانتر شود.

وی درباره تغییر ساختار در امداد که منجر به ایجاد فاصله و سلسه مراتب اداری نیز شده است تصریح کرد: انتظار داریم بدون اضافه کردن نیرو و هزینه این تغییرات هرچه سریعتر و با کیفیت‌تر اتفاق بیافتد. کوچک و سبک‌سازی باید در این نهاد ادامه یابد.

رئیس کمیته امداد در ادامه با اشاره الکترونیکی کردن صندوق‌های صدقات گفت: با وجود فناوری‌های جدید در بخش‌های مختلف ما نیز باید از این امکانات بهره‌مند شویم به نحوی که از روش‌های قدیمی و سنتی برای جمع‌آوری صدقات بپرهیزیم و روش‌های جدید و مدرن الکترونیکی را جایگزین آن کنیم.

فتاح افزود: کمک‌های خیران و حامیان برای مشارکت در طرح‌های اکرام، ایتام و محسنین نیز جزو صدقه محسوب می‌شوند اما قالب آن فرق می‌کند. چرا کمک های حامیان از طریق شبکه‌های شتاب امکانپذیر است ولی نمی‌توان جمع‌آوری صدقات را با این روش انجام داد و حتما باید از طریق صندوق‌های فلزی و با صرف هزینه و نیروهای زیاد صورت گیرد.

وی ادامه داد: هر روز شاهد اخباری از گوشه و کنار کشورمان در دستبرد و صدمه زدن به صندوق‌های فلزی هستیم که این امر وجهه خوبی برای امداد ندارد و باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر کاهش هزینه‌های جاری و صرف آن برای مددجویان افزود: نسبت هزینه‌ها به درآمدهای امداد و اعتبارات دولتی زیاد است که این امر نیز با برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح امکانپذیر است.

فتاح گفت: یکپارچگی سازمانی و مددکار محوری باید در امداد نهادینه شود و رسیدگی به امور مددجویان سرلوحه کاری ما قرارگیرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کمیته امداد