سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستگیری کلاهی، کشته‌شدن کشمیری یا بازداشت زهره عطریانفر؟+عکس


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبر دستگیری یکی از اعضای گروهک منافقین که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی نقش داشته، باعث ایجاد گمانه‌زنی‌ها در رسانه ها شده است.

سردار سعید منتظر المهدی در نشست خبری که عصر روز شنبه 24 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «از دستگیری یکی از عناصر منافقین در کشور آلبانی» خبر داد و افزود: «فرد دستگیرشده در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی نقش داشته است».

درست پس از ارائه این خبر توسط پلیس برخی رسانه‌ها به‌طور خاص موضوع دستگیری "مسعود کشمیری" عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری در سال 1360 را با این بهانه مطرح و اذهان عمومی را به سمت این عنصر منافق و تروریست هدایت کردند.

در این زمینه روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «مسعود کشمیری چه بود چه کرد؟» به بازخوانی ماجرای انفجار دفتر نخست‌وزیری که به شهادت شهیدان رجایی و باهنر منجر شد، پرداخت. گمانه‌زنی این روزنامه که در خبرگزاری ایسنا و متعاقب آن به‌طور گسترده در رسانه‌های دیگر این جریان منتشر شد در حالی است که سردار منتظر المهدی از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی که به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان منجر شد، اشاره کرد نه دفتر نخست‌وزیری؛ کشمیری در موضوع انفجار دفتر نخست‌وزیر و به شهادت رسیدن رجایی و باهنر مورد سؤال است.

خبرگزاری ایلنا نیز دیشب در خبری از قول سردار سعید منتظر المهدی از دستگیری یکی از عناصر منافق در کشور آلبانی که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی نقش‌آفرین بود، خبر داد اما نوشت: «این گفته سخنگوی ناجا خبر دستگیری مسعود کشمیری عامل اصلی انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در هشتم شهریور ۱۳۶۰ و از اعضای سازمان مجاهدین خلق را که پس‌ازاین حادثه از کشور متواری شد را قوت می‌بخشد.»

بر همین اساس با توجه به اظهارنظر سخنگوی ناجا، که عامل دستگیرشده در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی دست داشته است، کشمیری از دایره حدس خارج می‌شود و برخی دیگر از رسانه‌ها موضوع بازداشت "محمدرضا کلاهی صمدی" عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی را مطرح کرده‌اند. 

معمای امنیتی دستگیری کلاهی، کشته‌شدن کشمیری یا دستگیری زهره عطریانفر


اما خبر باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه جنسیت فرد دستگیرشده مؤنث است، این گمانه‌زنی را به وجود آورد که ممکن است زن دستگیرشده از اعضای گروه طراحی انفجارهای تروریستی منافقین (از جمله دفتر نخست‌وزیری و حزب جمهوری اسلامی) باشد و شایعاتی وجود دارد که گفته می‌شود این زن، زهره عطریانفر است.

سردار منتظرالمهدی نیز در گفتگو با تسنیم تایید کرده که فرد دستگیر شده یک زن است. وی در تشریح جزئیات دستگیری یکی از عوامل انفجار ساختمان حزب جمهوری که اخیرا در کشور آلبانی دستگیر شده است اظهار داشت: این خانم به استناد اعلان قرمز (red wanted) صادر شده از سوی اینترپل، دستگیر شد.

زهره عطریان‌فر (خواهر محمد عطریان‌فر) از اعضای ارشد سازمان منافقین است که هم‌اکنون تشکیلات نظامی این سازمان را رهبری می‌کند. جواد قدیری شوهر اول زهره عطریان‌فر بوده است. قدیری که از اعضای باند خسرو تهرانی و کشمیری بوده، در ابتدای انقلاب از سوی سازمان مجاهدین مأمور نفوذ در نهادهای امنیتی می‌شود و در ترور مقام معظم رهبری در 6 تیر سال 1360 دست داشته است.

زهره عطریانفر کیست؟

احتمال دستگیری زهره عطریانفر درحالی مطرح شده است که محمد عطریانفر در خاطرات خود که مربوط به دهه 50 و قبل از انقلاب است، درباره مریم رجوی (سرکرده منافقین) به نکته جالبی اشاره کرده و می‌گوید: آقای موسوی در سال 55 در یک درگیری مسلحانه در منیریه تهران به همراه سرور آلادپوش کشته شد. خیلی باهوش بود. اصلاً او مرا با مرحوم مطهری آشنا کرد. من هم جزء معدود دانشجویان سال اولی بودم که به حوزه کادر مدیریت و رهبری سیاسی دانشگاه شریف راه یافتم. فضای دانشگاه کاملاً مذهبی و در کنترل ما بود.

جریان چپ کمونیستی در آنجا رنگ و غلظت بالایی نداشت. خاطرم هست خانم مریم قجر عضدانلو خواهری داشت که تفکرات چپ کمونیستی داشت و کشته شد و تحت تأثیر آن اتفاق، مبارز شد؛ ایشان چون میل به مبارزه داشت به سمت مبارزات اسلامی میل پیدا کرد و با ما مرتبط شد.

دوستان هم‌سن‌وسال می‌گویند که حمد و سوره خانم مریم رجوی را تو درست کردی؛ راست هم می‌گویند. تااندازه‌ای نقش معلم او را داشتم در آموزش‌های اسلامی.

معمای امنیتی دستگیری کلاهی، کشته‌شدن کشمیری یا دستگیری زهره عطریانفر

جواد قدیری

حال معلوم نیست چرا رسانه‌ها از کلاهی و یا زهر عطریان‌فر به کشمیری رسیدند و معلوم نیست که کشمیری کشته‌شده است یا کلاهی بازداشت‌شده است و یا اینکه هیچ‌کدام از این دو حدس درست نیست و زهره عطریان‌فر یا یک زن دیگر، دستگیرشده است.

چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی اخبار غیر تایید‌ شده‌ای درباره کشته شدن کشمیری منتشر شد و هیچگاه صحت و سقم آن‌ها رد یا تأیید نشد.

منبع: مشرق


ویدیو مرتبط :
دستگیری و بازداشت جوانان در مراسم مرتضی پاشایی