سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راه اندازی دستگاه بازیابی مواد با ارزش از زباله ها در تبریز


به گزارش ایرنا، علیرضا اصغری روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از این دستگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه كه از كشور سوییس خریداری شده برای نخستین بار در سطح كشور در محل مجتمع پتروشیمی تبریز جانمایی و راه اندازی شده است.
وی گفت: با خرید این دستگاه علاوه بر انتقال دانش فنی و بازیابی پسماندهای شهری می توان زمینه لازم برای الگوبرداری و مشابه سازی این دستگاه در داخل كشور را تحت لیسانس سوییس فراهم كرد.
وی با تاكید بر تفكیك زباله از سوی شهروندان افزود: این دستگاه زباله های آلی و تر آشپزخانه را به شیوه حرارتی و میدان مغناطیسی به كود و آب قابل مصرف در بخش آبیاری فضای سبز تبدیل می كند.
وی با اشاره به سرمایه گذاری دو میلیارد ریالی بخش خصوصی در این طرح گفت: بهره وری پسماندهای تر در محل تولید از مهمترین اقدام زیست محیطی در راستای كاهش آلودگی های ناشی از ذخیره سازی پسماندهاست.
وی افزود: این دستگاه چند منظوره علاوه بر تولید كود، قابلیت تولید خوراك دام در سایه افزودنی سبوس را دارا بوده و اقدامی مفید در راستای مدیریت پسماند در كلانشهر تبریز است.
وی به ماموریت های خارج از كشور كاركنان این سازمان اشاره كرد و گفت: مدیریت پسماندهای صنعتی و بیمارستانی شهر تبریز با روش های مدرن نیز در حال پیگری است.
مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز به واسطه جمعیت حدود یك میلیون و 800 هزار نفری این كلانشهر از سازمان های تاثیرگذار در حفاظت محیط زیست به شمار می رود.
در این كلانشهر روزانه بیش از یك هزار تن زباله تولید می شود.
3072/6183

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چشم اندازی از آینده صنعت بازیابی اطلاعات و تعمیرات HDD