آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



غذای اصلی/ تا حالا «مرغ تند» خوردین؟


غذای اصلی/ تا حالا «مرغ تند» خوردین؟برترین ها/ خیلی تند نیستا. اسمش این طوریه؛ یعنی یه جوری میگن تندوری انگار بخوری جیگرت آتیش می گیره. در صورتی که اصلنم این طور نیست. قیافش خیلی خوشگل و قرمزه، همه فکر می کنن واویلا چه خبره از فلفل؛ اما فقط ریخت و قیافشه که قرمزه وگرنه اصلا جیگرت رو نمی سوزونه. تازه خیلی هم خوشمزه است. پختنش هم خیلی سخت نیست. واسه من و تو که اوستای این کار هستیم که مشکلی نیست. هیچ دشواری هم نداره. به راحتی می تونیم یه غذای مجلسی درست کنیم.
چی لازم دارم:
6 عدد ران مرغ
1 پیمانه ماست
1 عدد پیاز
4 حبه سیر
1 ق چ پودر زنجبیل
1 ق چ فلفل قرمز
2 ق س آب لیمو
1 ق س زیره، تخم گشنیز، زعفران، هل، دارچین، فلفل پاپریکا و زرد چوبه ساییده شده
2 ق س روغن مایع
آب و نمک به میزان لازم
چطور بپزم:
1. این کارش خیلی مردونه و البته خیلی ظریفه. ببین داداش انگار می خوای با قلم مو روی دیوار هاشور بزنی، با چاقو روی رون مرغ خط بنداز تا روش یه شیارایی درست بشه. بعد مرغ ها رو توی ظرف آب نمک بخوابون و بذارشون تو یخچال تا بیدار نشن.
2. ‌حالا ماست، سیر، پیاز،آب لیمو و همه ادویه ها رو با هم بریز تو مخلوط کن و خوب بذار با هم مخلوط بشن.
3. تو این مرحله مرغ ها رو که تو یخچال خوابوندی بیار بیرون و با مخلوط ادویه ها و ماست ترکیب کن و خوب با دست هم بزن تا ادویه ها به خورد مرغ برن. بعدش یه نایلون فریزر بردار و مرغ ها رو بریز توش و بذار حدود 10 ساعت تو یخچال بمونه؛ یعنی طوری که مرغ و ادویه ها با هم خو بگیرن و یکی بشن.
4. حالا برو فر رو روشن کن وروغن مایع روکف سینی فر با فرچه بزن بعدمرغ ها رو بچین تو سینی فر. درجه حرارت نباید بیشتر از 200 درجه سانتی گراد باشه. حواست هم باید به مرغ ها باشه. نباید زیاد بمونن و سیاه بشن و زغال سنگ تحویل مردم بدی. 20 دقیقه کافیه. بعد از 20 دقیقه هم می تونی غذاتو با یه سری سبزی تزیین کنی و ببری سر میز. تموم شد. اینم یه غذای هندی خوشمزه، راحت و شیک.
فوت وفن
خط انداختن با چاقو روی مرغ باعث می شه که مواد خوب به خوردش بره.

منبع: برترین ها


ویدیو مرتبط :
تا حالا شیر با نوشابه خوردین