علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آموزش‌وپرورش مناسب‌ترین بستر برای توسعه تربیت دینی است


به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مرتضی مقتدایی روز پنجشنبه در همایش مدیران و کارشناسان ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: بستری مناسب‌تر از آموزش‌وپرورش در سطح کشور برای توسعه تربیت دینی وجود ندارد، قطعاً باید به این بحث ورود کنیم تا بتوانیم با ایجاد زمینه مطلوب بتوانیم از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم.

وی بیان کرد: وظیفه آموزش‌وپرورش تدوین رویکرد دینی برای دانش آموزان است تا در آینده بتوانند در تمامی حوزه‌ها برای آموزش‌وپرورش و جامعه افتخارآفرینی کنند.

وی با اشاره به برگزاری این همایش در راستای همدلی و هم‌زبانی با تأکید بر این موضوع که باید ارتباط خوبی بین آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه برقرار شود اظهار کرد: باید این دو سازمان وظایف خود را به‌خوبی با یکدیگر هماهنگ کرده باشند تا بتوانند تعلیم و تربیت دانش‌آموز که از مهم‌ترین وظایف این دو حوزه است را به سرانجام برسانند.

وی هدف از تشکیل این همایش را تفاهم بین حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد و افزود: به‌طور حتم این ستاد برای نزدیکی و تعامل بین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش لازم و ضروری است.

 وی بابیان اینکه فعالیت آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه در سیر و رشد ترکیب جامعه مایه مباهات است ادامه داد: در این مدت اخیر مقام معظم رهبری گلایه‌هایی را از حوزه‌های علمیه داشتند و اعتقاد داشتند که باید در بحث آموزش‌وپرورش تأکید بیشتری داشته باشیم.

آیت‌الله مقتدایی خاطرنشان کرد:با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این ستاد به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و جنبه رسمی و قانونی پیدا کرد و قطعاً برکات این کار در آینده برای تمام مسئولین و نمایندگان ستاد دیده خواهد شد.

 


ویدیو مرتبط :
(مهم)(دارای قسمت های خنده دار)تربیت در اموزش وپرورش وتربیت(ازدست ندیا )