سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با تداوم حمایت ایران از تروریسم ، فعالیت‌های بی‌ثبات ساز منطقه، موضوع حقوق بشر و برنامه موشکی این کشور مواجهه می‌کنیم


 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ، «آدام زوبین» معاون امور تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا که چند روز اخیر در نشست ویژه اندیشکده شورای آتلانتیک حضور داشت درباره  برجام ،تحریم‌ها و بازگشت آن گفت: « برجام توافق تاریخی است که مسیر ایران به سوی یک جنگ افزار هسته ای را قطع کرد. تحریم‌های ما در قبال ایران گزینه‌ای بین کلام و نبرد هستند .این تحریم‌ها به مفهوم ایجاد فشار اقتصادی در نوع خود  نبود بلکه موجب کشاندن ایران در میز مذاکرات شد. »

آدام زوبین در جایی دیگر افزود: «این توافق بر اساس اعتماد  وضع نشده بلکه بر اساس کنترل و بررسی موشکافانه برنامه‌های هسته ای ایران است و رفع تحریم‌ها نیز بر اساس آن‌چه که ما آن‌را روز اجرا می‌نامیم مرحله به مرحله اجرا می شود. یعنی اگر ایران به تعهدات خود بر اساس توافق عمل کند، آنگاه ما نیز پاسخ داده و تحریم‌های در ارتباط با برجام رفع می‌شوند.»

مقام وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه  با اشاره به برخی تحریم‌های دیگر بر ایران منجمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «مهیا شدن تجارت با ایران با نهایی شدن این موضوع فرق دارد. با ایران  قرارداد بستن قبل از روز اجرا موجب تحریم می‌شود و من به کسانی که قصد داد و ستد با ایران را دارند توصیه می‌کنم با کارشناسان مشورت کنند. این را بگویم که این توافق تاثیری بر تحریم‌های غیر مرتبط با این موضوع که موجب شده فعالیت‌های ایران را در منطقه و در تمامی جهان مختل کرده ندارد. ما به تداوم حمایت ایران از تروریسم و فعالیت‌های بی‌ثبات ساز منطقه، موضوع حقوق بشر و برنامه موشکی  آن‌ها مواجهه می‌کنیم و بر این اساس تحریم‌های سنگین بر سپاه پاسداران، نیروی قدس سپاه  و برخی مقام‌های ارشد آن‌ها و البته حزب‌الله لبنان گروه تروریستی بین‌المللی  که ایران حامی آن است، به قوت خود باقی خواهد ماند.»

آدام زوبین در خاتمه سخنان خود اظهار در زمینه بازگشت تحریم‌ها گفتت: «ما تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا را می‌توانیم به سرعت بازگردانیم. تحریم‌های سازمان ملل متحد نیز به سرت قابل برگشت هستند. اگر حتی تخلفی جزیی از سوی ایران سر بزند،ما می‌توانیم به آن‌ها از طریق واکنش‌های تنظیم شده رسیدگی کنیم.»

انتهای پیام/

عـــضــویـــت در خــــبـــرنـــامــه ایــــران در جـــهــان

http://fna.ir/58QCGM


ویدیو مرتبط :
گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، ناقض حقوق بشر است