علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ساخت «گلوله جادویی» که با انواع ویروس‌ها مبارزه می‌کند


ساخت «گلوله جادویی» که با انواع ویروس‌ها مبارزه می‌کندایسنا/ محققان موفق به کشف یک ماده شیمیایی جدید شدند که می‌تواند با عفونت‌های ویروسی مخصوصا زیکا و آنفولانزا مبارزه کند.
موسسه تحقیقات IBM(بزرگترین سازمان تحقیقات صنعتی در جهان) و موسسه مهندسی زیستی و فناوری نانو(IBN) در سنگاپور یک "درشت مولکول" شیمیایی جدید را ایجاد کرده که می‌تواند به مبارزه با طیف گسترده‌ای از بیماری‌های ویروسی مانند ابولا، زیکا، تب دانگ، تب خال یا حتی آنفلوآنزا کمک کند.
این ماده شیمیایی جدید طراحی شده تا به سه روش با ویروسها مبارزه کند که این سه روش، جلوگیری از آلوده شدن سلولهای سالم، توقف تکثیر ویروس و در نهایت تقویت سیستم ایمنی بدن برای کمک به مبارزه با ویروسها است.
تاکنون، این ماده شیمیایی جدید که در محیط آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته تاکنون در مقابل ابولا، تب دانگ و هرپس سیمپلکس موثر بوده است.
اما اینکه چه چیزی باعث شده تا این مولکول کاملا جدید به "گلوله جادویی" معروف شود، توانایی آن برای مبارزه با ویروس‌ها صرف نظر از هر جهش که به طور طبیعی و در طول زمان ایجاد می‌شود، است.
برای مثال، ویروس زیکا به سرعت در حال جهش ژنتیکی بوده و ساخت واکسن برای مبارزه با آن امر بسیار دشواری است.
این دو موسسه تحقیقات خود را قبل از رسیدن بیماری زیکا به وضعیت اضطرار آغاز کرده بودند و امیدوارند تا بتوانند برای آزمایش اثر بخشی این ماده شیمیایی در مقابل ویروسها با یک شرکت دارویی آغاز به همکاری کنند.
در حال حاضر، این دو گروه در حال بررسی راه‌هایی برای قرار دادن ماده شیمیایی جدید خود در کالاهای مصرفی مانند دستمال مرطوب ضد ویروسی و یا یک نسخه تبخیر شونده هستند که می‌تواند برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری در بیمارستانها مورد استفاده قرار گیرد.





منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
گلوله جادویی: گلوله ای که هدفش را تعقیب می کند!