سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نمایشگاه ایران‌شناسی و گسترش زبان فارسی در الجزایر برگزار شد


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در راستای گسترش و تقویت روابط علمی و فرهنگی میان ایران و الجزایر، نمایشگاه ایران‌شناسی با عنوان «تمدن ایران، گذشته و آینده» در مرکز آموزش زبان‌های خارجی وابسته به دانشگاه الجزایر برگزار شد.

در این نمایشگاه عکس‌هایی از آثار طبیعی، میراث فرهنگی و پیشرفت‌های علمی و دستاوردهای فرهنگی ایران امروز به نمایش گذاشته شد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان با بخشی از صنایع‌دستی و هنری ایران آشنا شدند.

این مراسم که با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی و جمعی از دانشجویان علاقمند به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی برگزار شد، با استقبال گسترده دانشجویان، به ویژه دانش‌پژوهان و استادان بخش تاریخ و علوم سیاسی این دانشگاه مواجه شد.

پس از بازدید از نمایشگاه ابتدا خانم دکتر «قیدوم» معاون روابط بین‌الملل دانشگاه ضمن تقدیر از تلاش دانشجویان و استاد ایرانی اعزامی ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و الجزایر هرچه بیشتر تقویت شود و گسترش یابد و در آینده نزدیک با برپایی نمایشگاه‌های دیگر شاهد توسعه مناسبات فی‌مابین باشیم.

شریفه غطاس مدیر مرکز آموزش زبان‌های خارجی نیز با اشاره به گستره فرهنگ و تمدن عظیم ایرانی از اقبال دانشجویان این مرکز به آموختن زبان فارسی اظهار خرسندی و ابراز امیدواری کرد که زمینه جذب دانشجویان بیشتر به این فرهنگ کهن و تمدن بزرگ و باستانی فراهم شود.

دکتر دهقانیان استاد اعزامی نیز در سخنرانی کوتاهی با تشریح نقش زبان در تعاطی افکار و اندیشه‌ها اظهار داشت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به تعامل و گفت‌وگو دارد و آموختن زبان باب مفاهمه میان فرهنگ‌ها را باز می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه زمینه شناخت بهتر و بیشتر عمق فرهنگی 2 کشور ایران و الجزایر را فراهم آورد.

امیر موسوی رایزن فرهنگی سفارت نیز طی سخنانی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای علمی و تکنیکی ایران و همچنین تفاهمات امضا شده در سفر اخیر هیأت عالی رتبه ایرانی به الجزایر اشاره کرد و با نوید گسترش روابط ایران و الجزایر در آینده نزدیک در تمام زمینه‌ها به‌ویژه روابط علمی و دانشگاهی و تاسیس کرسی زبان فارسی گفت دانش‌آموختگان رشته زبان فارسی خواهند توانست با تسلط بر زبان فارسی، زمینه پیوند هر چه بیشتر دو ملت و تقویت روابط را فراهم کنند.

شایان ذکر است در اجرای توافقات و پیگیری‌های انجام شده در یک سال اخیر مجموعا سه دانشگاه و مرکز علمی الجزایر به آموزش زبان فارسی می‌پردازند و هم اکنون بیش از 250 دانشجو، واحد زبان فارسی را انتخاب و مشغول فراگیری آن هستند.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای یادداشت تفاهم همکاری‌های علمی، آموزشی که در آذر ماه امسال در جریان کمیسیون عالی مشترک 2 کشور در الجزایر به امضاء رسید، روابط علمی دانشگاهی ایران و الجزایر در زمینه‌های مختلف خصوصا اعطای متقابل بورسیه در مقطع تحصیلات تکمیلی و فراهم‌سازی فرصت‌های مطالعاتی بیش از پیش توسعه یابد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
گسترش شبکه تلویزیون ملی ایران - سال ۱۳۵۰ (زیرنویس فارسی)