فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



امروز در نماز جمعه، به پرسش های مهم عاشورایی پاسخ داده شد


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در آستانه اربعین حسینی؛ کتابی با 91 پرسش و پاسخ مهم عاشورایی، امروز در بیش از 800 نماز جمعه سراسر کشور معرفی شد.

کتاب «پرسش ها و پاسخ های برگزیده ویژه محرم»، دفتر سیزدهم از مجموعه کتاب های «پرسش ها و پاسخ های دانشجویی»، حاصل تلاش جمعی از محققان حوزه عاشوراپژوهی است.

این کتاب، با بیانی ساده و روان، به دغدغه های مهمِ علاقه‌مندانِ مباحث عاشورایی، پرداخته است. پاسخ های کوتاه اما دقیق و کامل کتاب حاضر، در زمینه تاریخ و سیره حسینی، فلسفه قیام سالار شهیدان، اندیشه سیاسی امام حسین علیه السلام، فلسفه عزاداری، اخلاق و عرفان حسینی، ابعاد تربیتی و روانشناسی نهضت امام حسین علیه السلام و احکام مختلف عزاداری بر اساس نظرات مراجع معظم تقلید است.

با توجه به بمباران اطلاعاتی دشمنان اسلام و شبهه افکنی روزافزون آنها از یک سو، و ضرورت پاسخگویی صحیح و مناسب به پرسش های امروز جوانان و نوجوانان و حتی بزرگسالان علاقه مند به مباحث دینی از سوی دیگر، پژوهشگران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مجموعه کتاب های ارزشمند «پرسش ها و پاسخ های دانشجویی» را تألیف کرده اند، که توسط دفتر نشر معارف منتشر می شود.

آنچه این کتابها را از انواع مشابه برجسته می سازد طبقه بندی موضوعی، توجه به شبهات و سوالات روز، پاسخگویی بلیغ و بر اساس نظرات متخصصان و بزرگان دین است. اگرچه این کتاب ها دانشجویی نام گرفته اما برای پاسخ به هر ذهن پرسشگری مناسب است.

طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نماز جمعه سراسر کشور به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال اجرا است.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/29NNNV


ویدیو مرتبط :
صحبت های مهم آیت الله جنتی در نماز جمعه تهران