گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



برگزاری تور گردشگری مشاهیر خراسان رضوی، به مناسبت روز ملی عطار


قطار گردشگری مشاهیر خراسان رضوی با هدف معرفی و شناسایی مفاخر استان برای اولین بار در استان خراسان رضوی تشکیل و همزمان با روز ملی عطار به مقصد نیشابور حرکت خود را آغاز کرد.

برای اولین بار قطار گردشگری مشاهیر استان خراسان رضوی همزمان با فرا رسیدن 25 فروردین روز ملی عطار از مشهد مقدس به مقصد نیشابور با بدرقه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مدیرکل شرکت راه آهن استان و جمعی از مدیران و مسئولان استان به راه افتاد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، این تور گردشگری با وسیله نقلیه قطار و با بیش از حدود 200 گردشگر و مسافر و متشکل از تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه، جمعی از هنرمندان و اساتید دانشگاه، مدیران، معاونین و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و تعدادی از راهنمایان گردشگری از مشهد به مقصد نیشابور به راه افتاد.

این قطار گردشگری با هدف معرفی و شناسایی مفاخر استان از جمله شیخ فریدالدین عطار نیشابوری برای اولین بار در استان خراسان رضوی تشکیل و امروز 25 فروردین ماه همزمان با روز ملی عطار به مقصد نیشابور حرکت خود را آغاز کرد.

مقصد نهایی مسافران این قطار شرکت در مراسم روز ملی عطار و گلباران این شاعر و حکیم فرزانه است.

قطار گردشگری مشاهیر خراسان ساعت 8 صبح امروز از مشهد حرکت و در ساعت 9:40 دقیقه در ایستگاه نیشابور توقف و مسافران و گردشگران این قطار در بدو ورود مورد استقبال معاون استاندار و فرماندار نیشابور، منتخب مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران محلی در این شهرستان قرار گرفته و با اهداء شاخه های گل از آنان در ایستگاه راه آهن نیشابور استقبال به عمل آمد.

بازدید از دهکده چوبی، کاروانسرای شاه عباس، آرامگاه خیام، آرامگاه عطار و کمال الملک و سایت موزه شادیاخ از مهم ترین برنامه هایی است که برای این تور پیش بینی شده است.

یادآور می شود، شیخ فریدالدین محمد بن ابراهیم عطار نیشابوری، شاعر و عارف نامی حدود سال 540 هجری قمری در کدکن از توابع نیشابور متولد شد و در سال 618 هجری قمری در قتل عام مردم نیشابور توسط مغولان به شهادت رسید.

از آثار وی می توان به منطق الطیر، مصیبت نامه، الهی نامه، اسرارنامه، مختارنامه، مجموعه رباعیات، دیوان قصاید، غزلیات و تذکره الاولیا اشاره کرد.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
جاذبه های گردشگری خراسان رضوی