فرهنگ و روش فاطمی را جهانی کنیم


یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: باید با برنامه‌ریزی و مطالعه در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) ایشان را به عنوان الگو نه تنها برای کشور بلکه به کل جهان معرفی کنیم و فرهنگ و روش فاطمی باید در جامعه ما مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «سال 95 یکی از سال‌های طلایی و نورانی تاریخ کشور ماست چرا که آغاز و پایان آن مصادف است با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)» اظهار کرد:‌ حضرت فاطمه زهرا (س) یک شخصیت ملکوتی و نورانی است و در عین حالی که تمام شاخصه‌های یک انسان را دارد ویژگی‌هایی در وجود ایشان است که می‌تواند سبب شود سایر انسان‌ها نیز به سمت بی‌نهایت حرکت کنند.

وی ادامه داد: یکی از فلسفه‌های تکریم و تجلیل ایام ولادت و شهادت‌ حضرات معصومین این است که ما از آن‌ها الگوگیری کنیم و راهکارهایی که آن‌ها به ما ارائه داده‌اند را در زندگی اجرا کنیم. همان گونه که مقام معظم رهبری رهبری فرمودند، امسال سال اقدام و عمل است. ما باید از این شخصیت‌های برجسته الگوگیری کرده و آن‌ها را در زندگی خود پیاده کنیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد اجتماعی، خانوادگی، معنوی، سیاسی و حتی در مسائل اقتصادی می‌تواند برای تک تک افراد جامعه و بخصوص بانوان ما یک الگوی برجسته و تمام‌عیار باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که «زنان جامعه ما می‌توانند در تمام زمینه‌ها از حضرت فاطمه(س) الگوبرداری کنند و در اجتماع تابع معارف و دستورات الهی که از سوی حضرت زهرا (س) بیان شده است، باشند» تصریح کرد: از جمله این مسائل تعامل بین همسران است. در زندگی حضرت زهرا (س) تعامل حرف اول را می‌زد ولی متاسفانه این امر اکنون در جامعه ما نادیده گرفته می‌شود. حضرت علی (ع) همیشه آرامش روح خود را از حضرت زهرا(س) دریافت می‌کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند برای بانوان جامعه ما الگو باشد، فرزندآوری و تربیت فرزندان است. حضرت زهرا (س) فرزندانی را تربیت کردند که طبق سخن پیامبر (ص) آقایان بهشت هستند و حضرت همواره به فرزندان خود اعتماد به نفس می‌دادند و از آن‌ها می‌خواستند که به مسجد بروند و پای منبر حضرت رسول (ص) بنشینند تا از این طریق اعتماد به نفس فرزندان و دانش آن‌ها بالا برود، این گونه رفتارها می‌تواند برای زنان جامعه ما الگویی ارزشمند باشد.

حق‌جو ادامه داد: پیامبر (ص) درباره ویژگی بانوی دو عالم می‌فرمایند که "فاطمه پاره تن من است" یعنی حضرت زهرا (س) تمام الگوهای رفتاری پیامبر(ص) را در زندگی خود اجرا می‌کردند. پیامبر (ص) همچنین می‌فرمایند حضرت زهرا ام ابیها است. یعنی برای پیامبر (ص) همچون مادر بوده است. تمام این توصیف‌هایی که پیامبر (ص)از حضرت زهرا (س) دارند، نشان از کرامت و بزرگی ایشان است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: ما باید با برنامه‌ریزی و مطالعه در زندگی حضرت زهرا (س) ایشان را به عنوان الگو نه تنها برای کشور بلکه به کل جهان معرفی کنیم و فرهنگ و روش فاطمی باید در جامعه ما مورد توجه قرار بگیرد و ان‌شاءالله به گونه‌ای در این عرصه پیش برویم که بتوانیم فرهنگ فاطمی را برای زنان جامعه و کل جهان جا بیندازیم و تمام بانوان ایشان را به عنوان الگوی اول و آخر خود انتخاب کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جشنواره فرهنگ هنر و معارف فاطمی