سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آخرین پیامک شهید همدانی به همسرش


نسیم/ نویسنده کتاب "پیغام ماهی‌ها" گفت: آخرین پیامکی که سردار شهید حسین همدانی به همسرش ارسال کرد را در این کتاب آوردیم.

گلعلی بابایی نویسنده کشورمان در خصوص کتاب «پیغام ماهی ها» گفت: کتاب «پیغام ماهی ها» مصاحبه هایی از سردار شهید حسین همدانی است که این مصاحبه ها حدود چهار سال پیش گرفته شده بود که آن زمان سردار همدانی هنوز به سوریه نرفته بود و من این مصاحبه ها را نگه داشته بودم و بعد از مراسم هفتم شهید تصمیم گرفتم این مصاحبه ها را تا مراسم چهلم شهید همدانی پیاده کنم.

بابایی اظهار کرد :این خاطرات شامل 90 ساعت مصاحبه حسین بهزاد با شهید همدانی است. بخش سوم کتاب نیز یک ساعت مصاحبه اختصاصی با شهید درباره حوادث سوریه، حضور وی و اقدامات او در سوریه است که توسط خانواده وی در اختیار بنده قرار داده شده است.
وی تصریح کرد: فصل آخر کتاب نیز که آخرین پیامک نام دارد، خاطره‌ای است از همسر شهید از آخرین سفر او به ایران. همسر شهید در این فصل روایت می‌کند که «آخرین دیداری که سردار همدانی به ایران آمده بود، قرار بود در دیدار رهبر انقلاب حضور داشته باشد. به همین دلیل بازگشتش به سوریه را به عقب انداخت. پس از دیدار با مقام معظم رهبری با چهره‌ای بشاش به منزل آمد. وسایلی که برایش جمع‌آوری کرده بودم را بررسی کرد و مقداری از آنها را کنار گذاشت و گفت این دفعه زودتر برخواهم گشت. او اصلاً اهل پیامک زدن نبود اما زمانی که به فرودگاه رفت قبل از سوار شدن به هواپیما پیامکی با محتوای «خداحافظ» را برای من ارسال کرد که برای من جای تعجب داشت.»
نویسنده کتاب «پیغام ماهی ها» در ادامه مهم ترین ویژگی سردار همدانی را «ولایت پذیری» دانست و افزود: ولایت پذیری از بارزترین ویژگی های سردار همدانی بود و ملاک عمل شهید همدانی ولایت و تبعیت از آن بود و کاری که وی همیشه از زیر مجوعه خود انتظار داشت ولایت پذیری و اطاعت پذیری از ولایت بود و همیشه در هر برنامه و عملیاتی که بود و عنوان خط شکن را به سردار همدانی می دادند برگرفته از همین ویژگی سردار بود و زمانی که دستوری به سردار از سوی ولی فقیه ابلاغ می شد سردار آن دستور را در اولویت کارهای خود قرار می داد.

وی خاطر نشان کرد: این دستور گاه مربوط به عملیات های داخلی مانند عملیات بیت المقدس و ...بود و گاهی هم مربوط به عملیات های خارج از کشور مانند سوریه بود که به مقام والای شهادت دست پیدا کرد.


ویدیو مرتبط :
شهید همدانی به همسرش چه قولی داد