سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بانو! هووی تو در خانه توست + فیلم


خبرگزاری فارس - گروه جامعه: مرد خانه خسته از محل کار برمی‌گردد و حالا تنها چیزی که فکر او را از مشغله‌های کاری آزاد می‌کند لحظاتی هم نشینی با همسر است، همسر در آشپزخانه با دقت خاصی مشغول تهیه شام است. طبق معمول گزینه بعدی برداشتن کنترل تلویزیون ، بالا و پایین کردن کانال های پر زرق و برق و چشم دوختن به یک سریال و یا یک برنامه سرگرم کننده است.

زن خانه از دور همسر را برانداز می‌کند و وقتی او را در حال تماشای سریال‌ می‌بیند با خیال آسوده به آشپزی مشغول می‌شود.

لحظات حساس سریال فرا می‌رسد و مرد شش دانگ حواسش را متوجه سریال کرده، هیچ چیز و هیچ کسی را نمی بیند تا بالاخره بفهمد که کاراکتر متأهل فیلم به معشوقه اش می رسد یا باید تا آخر عمر با این نگهبان خشن یعنی همسرش که اجازه رسیدن به معشوقه اش را نمی دهد سر کند؟!

اما خارج از دنیای سریال، خانم خانه با خیال راحت همسرش را تماشا می کند بی خبر از آنکه این صحنه در روز بارها مقابل چشمان مرد تصویرسازی می شود و ممکن است حتی مردانی پایبند را به دام هوس بکشاند و روح خانواده را به زوال بکشاند...

 

 

اگر تنها سری به دادگاه‌های خانواده بزنید در راهروها زن و شوهرهای متعددی را می‌بینید که علت درخواست طلاقشان را «خیانت» می‌گویند.

عصمت سپهری، پژوهشگر مسائل زنان و خانواده معتقد است: هنگامی که اعضای خانواده روزهای متوالی سریال‌های نامناسب ماهواره را که هدف آنها عادی‌سازی روابط با نامحرم است مشاهده می‌کنند، خیانت به همسر برای آنها عادی می‌شود.

وی ادامه داد: هنگامی که اعضای خانواده روزهای متوالی سریال‌های نامناسب ماهواره را که هدف آنها عادی سازی روابط با نامحرم است، مشاهده می‌کنند، خیانت به همسر برای آنها عادی شده و مشاهده این فیلم‌ها و عدم کنترل افراد بر رفتار خود نوعی بی‌مهری، دلسردی و اختلاف میان زن و شوهر را ایجاد می‌کند.

حسین اعتصامی، یک فعال سایبری و استاد دانشگاه با بیان اینکه گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای برای سه رکن پدر، مادر و فرزند برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ می‌گوید: امروز فیلم‌های ماهواره‌ای قبح خیانت را شکسته‌‌اند و شاهد وفور طلاق‌ها با موضوع و محوریت خیانت هستیم.

به اعتقاد وی فیلم‌های ماهواره‌ای قبح خیانت را شکسته‌‌اند و در این خصوص باید گفت که نقش ماهواره نقش تشدیدکننده و نه ایجادکننده است.

کوروش محمدی، رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی نیز با اشاره به اینکه جامعه ما مملو از آسیب‌های اجتماعی شده است و پدیده‌های نوظهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی همچون فضای مجازی و آسیب‌های ناشی از پیشرفت فن‌آوری تاثیر مستقیم بر اخلاق جامعه گذاشته است، می‌گوید: امروز رسانه‌ها عاملی شده‌اند برای ارتکاب جرائم چنانکه بر اساس مشاهدات و تحقیقات انجام شده، آمار خیانت‌های خانوادگی در جامعه ما بالا رفته است که دلیل این رفتار تغییر نگرش افراد است که ناشی از برخی سریال‌های ماهواره‌ای است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تاروزحشرزنده وجاویددین توست/قران کتاب توست/علی دین تو