بنا: داغ بابک هنوز برایم تازه است/ از خداحافظی نعمت‌پور شوکه شدم


سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی گفت: با وجود گذشت یک سال از درگذشت بابک قربانی داغ او هنوز برایم تازه است و نمی‌توانم آن را فراموش کنم.

محمد بنا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد درگذشت "بابک قربانی" فرنگی کار وزن 96 کیلوگرم تیم ‌ملی، اظها‌ر کرد: متاسفانه سرنوشت تلخی برای این کشتی‌گیر محجوب و بسیار فنی و کسی که می‌توانست سال‌های سال برای ایران در المپیک و مسابقات جهانی افتخار آفرینی کند رخ داد. گاهی اوقات سرنوشت انسان‌ها به گونه‌ای رقم می خورد که با ذات آنها کاملا منافات دارد. برای بابک نیز این گونه بود و شرایطی به وجود آمد که اصلا با ویژگی‌ها و خصایل اخلاقی او سازگار نبود. با وجود گذشت یکسال داغ او هنوز برای من تازه است و نمی‌توانم آن را فراموش کنم.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی درباره ویژگی‌های اخلاقی مرحوم قربانی، خاطر‌ نشان کرد: بابک برای من یک پهلوان و مرد اخلاق بود. او هیچ گاه سرش را بالا نمی‌کرد و جواب نمی داد. مرگ او برای من یک شوک بسیار بزرگ بود، اما به‌ هر‌ حال سرنوشت او نیز این گونه رقم خورد و خیلی وقت‌ها آن چیزی‌هایی که می خواهی را نمی توانی برای خود بنویسی.

وی افزود: او با امیر علی‌اکبری به عنوان بهترین 96 کیلوگرم های دنیا در تیم ‌ملی ر‌قا‌بت داشتند و این دو کشتی‌گیر فقط برای هم رقیب سختی محسوب می‌شدند و در دنیا هیچ کشتی گیری نبود که بتواند با آنها مقابله کند. تنها علی اکبری و قربانی بودند که از هم می ترسیدند و به سختی با هم مبارزه می‌کرد‌ند تا بتوانند خود را ثابت کنند. آن موقع که این دو کشتی‌گیر با محرومیت مواجه شدند اصلا قاسم رضایی مطرح نبود و اصلا فکرش را هم نمی‌کرد که در حضور این دو بتواند به تیم ملی برسد و من یاد او بیفتم.

بنا در ادامه این گفت و گو درباره خداحافظی طالب نعمت پور از دنیای کشتی در حالی که دو ماه تا پایان محرومیت او باقی‌ مانده بود، گفت: نعمت پور نزدیک‌ترین دوست بابک بود و در سالگرد درگذشت او دومین خبر تلخ در طول یک سال گذشته به من رسید و آن هم خداحافظی ناگهانی نعمت پور بود. تنها دو ماه تا پایان محرومیتش باقی‌ مانده بود و فکر می‌کنم از آنجا که دید حریفان بسیار خوبی در تیم ‌ملی دارد و راه درازی را پیش‌رو دارد تا با کسب آمادگی بتواند در فرایند انتخابی شرکت کند، بهتر دید که از کشتی خداحافظی کند.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی خاطر‌ نشان کرد: البته نعمت پور قهرمان بزرگی برای کشتی ایران محسوب می‌شود و من می‌توانستم برای او در فرایند تخفیفاتی را قائل شوم، اما به‌ هر‌ حال این تصمیمی است که خودش گرفته و من هر وقت که با او صحبت می‌کردم خواستار این بودم که در اردوهای تیم ‌ملی حاضر شود و تمرین کند که او هر بار می‌گفت صبر کن.

بنا در پاسخ به این سوال که آیا در جریان خداحافظی نعمت پور بوده یا خیر؟ توضیح داد: او هیچ صحبتی در این باره با من نکرد و خداحافظی‌اش کاملا غیر منتظره بود و شنیدن این خبر یک شوک به من و نفرات تیم ‌ملی بود.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
بابک قربانی نعمت پور