سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استقرار 4500 آتش‌نشان در شب چهارشنبه آخر سال/ اسکان مسافران نوروزی در بوستان‌ها و سوله‌های بحران


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مجتبی عبداللهی در نشست خبری استقبال از بهار 95 با بیان اینکه امسال برنامه‌های عید نوروز را با شعار «آسمان آبی-زمین پاک» و همچنین شادابی و نشاط از 15 بهمن ماه آغاز کرده‌ایم، گفت: به همین منظور دستورالعمل ویژه‌ای را به مناطق ارسال کرده‌ایم تا پایان فروردین ماه طی 75 روز به مرحله اجرا در آید؛ 200 آیتم کاری در خدمات شهری و 150 آیتم در مناطق اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص تأمین میوه شب عید شهروندان تهرانی تصریح کرد: علاوه بر افزایش ساعات کاری میادین میوه و تره بار، 40 تا 50 فضای چادری نیز برای این موضوع اختصاص یافته است. این در حالیست که تا پایان امسال بازارهای میوه و تره بار دردشت در منطقه 8، جمال‌زاده در منطقه 11، صفا در منطقه 13 و همچنین فرجام در منطقه 4 به بهره برداری خواهند رسید. همچنین بازارهای شهدای جی، مهر، طوس، منیریه، نواب، طرشت و آزادگان نوسازی شده‌اند.    

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ایجاد جایگاه عرضه تزئینات سفره هفت سین، ماهی قرمز و سبزه در میادین میوه و تره بار ادامه داد: تخفیفات ویژه 5 تا 25 درصدی اقلامی همچون برنج، چای، روغن و سوغات استان‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای میادین اعمال می شوند.

وی درباره شناسایی 50 روزبازار برای دست فروشان در شهر تهران یادآور شد: تا پایان سال نیز شب بازارها افزایش می یابند. این در حالیست که آموزش شهروندان توسط شرکت ساماندهی مشاغل و اجرای طرح ضربتی زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب، افزایش ساعات کاری مراکز خرید و فروش خودرو و همچنین بهسازی و نوسازی کیوسک های مطبوعات از دیگر برنامه‌های نوروز است.

وی با اشاره به  کاشت 33 هزار نهال به نیت 33 هزار شهید دوران 8 سال دفاع مقدس در سازمان بهشت زهرا(س) گفت: امیدواریم با استقرار 2500 پلیس راهور در پنج شنبه و جمعه آخر سال در محدوده بهشت زهرا(س) شاهد ترافیک کمتری در این محدوده خواهیم بود.

عبداللهی با اشاره به استقرار 4500 آتش نشان در شب چهارشنبه آخر سال در شهر تهران اضافه کرد: تعدادی از این آتش نشانان در مبادی ورودی پایتخت مستقر خواهند شد. آموزش عمومی در مدارس در خصوص مخاطرات ناشی از آتش سوزی در چهارشنبه آخر سال و نصب بیلبورد و اطلاع رسانی نیز از دیگر اقداماتی است که می توان در جهت کاهش مخاطرات نام برد.

وی با اشاره به افتتاح بوستان دوستدار محیط زیست در منطقه یک شهرداری تهران اظهار کرد: همچنین مراسم ساعت زمین در روز 29 اسفندماه از ساعت 20 تا 21 با خاموشی برج میلاد و پل طبیعت برگزار می‌شود. همچنین استقرار مخازن ویژه برای تحویل ماهی قرمز در روز طبیعت، توزیع 20 هزار مخزن جدید در ابعاد 110 ، 120 و 240 لیتری پسماند خشک در سطح شهر و مجتمع های مسکونی، برگزاری جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها از 15 لغایت 19 اسفندماه با شعار "دوباره بسازیم" از دیگر فعالیت های سازمان مدیریت پسماند است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به بازسازی و رنگ آمیزی خودروهای خدمات شهری در آستانه فصل بهار پرداخت و افزود: بازسازی و مرمت مراکز اسکان کارگری و توزیع کیسه های آبی رنگ پسماند بین شهروندان را می توان ازدیگر اقدامات بیان کرد. همچنین فعالیت فروشگاه های شهروند و اعمال تخفیفات 5 تا 50 درصد در قالب 12 هزار بارکد کالا و افتتاح فروشگاه شبانه روزی 17 شهریور در برنامه هاست.

وی با اشاره به کاشت 3 میلیون درخت در سطح شهر گفت: شهروندان می‌توانند برای کاشت نهال در محله و خیابان های خود با سامانه 137 تماس گیرند. 140 سفیر در هفته درختکاری در شهر آفتاب حضور می یابند و کاشت درخت در بزرگراه امام رضا(ع)، خلیج فارس و آزاد راه تهران-کرج از دیگر فعالیت هاست؛ ساماندهی فضای سبز محله هرندی و کاشت 800 هزار لاله در بوستان های این محله و همچنین سالن نمایشگاهی بر روی پارکینگ پروژه شهر کودک احداث می شود.

عبداللهی درباره آذین بندی و نورآرایی خیابان های اصلی شهر تهران گفت: خیابان های ولیعصر(عج)، آزادی-انقلاب و خیابان آزادی تا میدان تجریش و همچنین به نورپردازی 8 مسجد در منطقه 12 و 4 مسجد در منطقه 15 را می توان اشاره کرد. این در حالیست که نورپردازی بناهای تاریخی همانند حمام نواب، موزه صبا، موزه علی اکبر خان صنعتی و همچنین میدان مشق و افتتاح این میدان در عید نوروز از دیگر فعالیت هاست. سنگ فرش میدان بهارستان تا سرچشمه نیز از فعالیت‌های عمرانی است.

وی با اشاره به طراحی200 تخم مرغ رنگی در پایتخت اظهار کرد: همچنین نمایش 500 اثر هنری در سطح شهر، اجرای طرح های فرهنگی و برپایی سفره هفت سین در مناطق 22 گانه شهر تهران از دیگر برنامه هاست.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص ساماندهی مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب تا قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب تصریح کرد: ساخت سرویس‌های بهداشتی پرتابل، ساخت ایستگاه مترو شهر آفتاب، پیش بینی طرح ترافیک این مجموعه و همچنین انتقال عوارضی تهران-قم در دستور کار قرار دارد.

عبداللهی در خصوص خدمات رسانی به مسافران نوروزی توسط معاونت خدمات شهری در نوروز 95 افزود: اسکان مسافران نوروزی در بوستان ها و سوله های بحران و ورزش مناطق 22گانه و نصب سرویس های بهداشتی در بوستان ولایت را درراستای خدمات  رسانی به این عزیزان در دستور کار قرار داده ایم. این در حالیست که مسافران می‌توانند با تماس با سامانه 137 می توانند از محل های اسکان در شهر تهران اطلاع یابند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خبر آماده سازی 9 بوستان برای اسکان مسافران نوروزی