سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سن پایین ابتلا به سرطان‌پستان در ایران


رییس جهاد دانشگاهی در کنگره سه روزه سرطان پستان گفت: سرطان پستان، زنان را عنوان کانون خانواده و جامعه هدف قرار داده است.

شهرخبر: دکتر حمیدرضا طیبی ادامه داد: در این صورت جامعه نیز مورد تهدید واقع خواهد شد. به همین منظور جهاد دانشگاهی برای توسعه پژوهشکده سرطان سینه، سرمایه گذاری بسیاری انجام داده است . سن ابتلا به سرطان پستان در کشور بسیار پایین است . وظیفه ملی ما این است تا حداکثر تلاش خود را در جهت جلوگیری از این آسیب انجام دهیم و خدمات این پژوهشکده را به بیماران نیازمند ارائه کنیم.

او درباره سرمایه گذاری جهاد دانشگاهی در زمینه سرطان گفت : جهاد دانشگاهی ساختمان بزرگی را برای این مجموعه در نظر گرفته است که امیدواریم تا پایان امسال مراحل ساخت آن به پایان برسد. منابعی برای تامین تجهیزات ساختمان جدید و بزرگ پژوهشکده سرطان پستان در نظر گرفته‌ شده است. گروه های پژوهشی لازم طی دو سال اخیر ، برای جذب نیروی انسانی لازم ایجاد و کارشناسان و محققان مرتبط با این بیماری ، جذب مجموعه شده اند و برنامه های مناسبی برای توسعه فعالیت های پژوهشی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

رییس جهاد دانشگاهی تاکید کرد : جهاد دانشگاهی وظیفه دارد حداکثر حمایت خود را برای توسعه فعالیت های پژوهشکده و ارائه خدمات بیشتر به زنان کشور انجام دهد اما در زمینه تجهیزات با مشکلاتی روبرو هستیم . در زمینه افزایش بودجه جهاد دانشگاهی و ردیف بودجه پژوهشکده سرطان سینه ، مذاکراتی صورت گرفته شده است.

او درباره ساخت بیمارستان سلول درمانی پژوهشگاه رویان گفت: این بیمارستان در مراحل ابتدایی ساخت و پایه‌ریزی قسمت زیرزمین است اما پیشرفت مناسبی ندارد.به دلیل وجود مشکلات مالی شهرداری ،ساخت این بیمارستان با سرعتی که شهرداری قول داده بود پیش نمی‌ رود.

در خانواده تان سابقه سرطان دارید؟ به کلینیک سرطان های توارثی مراجعه کنید

ریاست هشتمین کنگره سرطان پستان درباره هدف برگزاری این کنگره سه روزه گفت:یکی از جنبه های مهم برگزاری کنگره آشنایی دانشمندان ، متخصصان بالینی، دانشجویان با تازه های سرطان است.

دکتر کیوان مجیدزاده گفت: این کنگره به صورت بین المللی برگزار می شود و دانشمندان و محققانی از کشور های آمریکا، اروپا و بهترین ها در حوزه خودشان هستند.برگزاری این کنگره ها کمک زیادی برای پروژه های مشترک تحقیقاتی مشترک با این دوستان خواهد بود.

او درباره اهمیت و جایگاه درمانی سرطان پستان در کشور گفت: سرطان پستان شایع ترین سرطان در بین بانوان است ، همیشه مورد توجه مسئولان بهداشت کشور بوده و در جهات بهبود و ارتقای وضعیت تشخیص و درمان ، تلاش های بسیاری صورت گرفته است. تشخیص سرطان نسبت به دهه گذشته با کیفیت،دقت و توجه بالاتری صورت می گیرد. در دهه گذشته ، سرطان در مراحل بالاتری تشخیص داده می شد که اغلب کار زیادی از دست پزشکان بر نمی آمد اما امروزه بیماری در مرحله 1 و 2 تشخیص داده می شود. هر چه مرحله تشخیص بیماران پایین تر باشد، احتمال بهبود آنها بیشتر خواهد بود و این بیانگر ارتقا و بهبود روش های درمانی در کشور ما است.

مجید زاده درباره چگونگی مقالات ارائه شده و زمینه های آنها در این کنگره گفت : ما تقریبا در تمامی زمینه های سرطان پستان کمیته هایی مانند جراحی، ژنتیک، سلول درمانی، پاتولوژی،انفورماتیک و اخلاق و... تشکیل داده ایم. حتی در زمینه های مهندسی مرتبط با سرطان کمیته هایی تشکیل داده ایم تا برای اولین بار مهندسان در کشور ، در کنار پزشکان و دانشمندان درگیر این حوزه شوند و نقش و وظیفه خود را در این باره ایفا کنند . مهندسان کشور ما بسیار مشتاق هستند و کارهای جالب و جذابی در این حوزه ارائه داده اند.

او درباره اقداماتی که برای پیشگیری از این بیماری صورت می گیرد، گفت: سرطان های توارثی آن بخشی از سرطان هایی هستند که می توان به صورت جدی و واقعی به درمان آن پرداخت. زیرا ژن های سرطان های توارثی به ویژه سرطان پستان و تخمدان در دنیا شناسایی شده است. وقتی ناقلین سالم این ژن ها شناسایی شوند، با روش های ابداع شده می توان برای بهبود جدی آنها تلاش کرد.

مجید زاده ادامه داد: چند سال پیش در همین راستا، یک کلینیک سرطان های توارثی را در مجموعه ایجاد کردیم .در این کلینیک تمامی فعالیت های مرتبط با تخمین میزان خطر، ارثی بودن یا نبودن، شناسایی ژن ها و اقدامات پیشگیرانه صورت می گیرد.

او در پاسخ به سوال اینکه آیا لازم است مراجعین در خانواده سابقه سرطان داشته باشند یا خیر گفت: سرطان های توارثی مختص افرادی است که در خانواده آنها سابقه هر سرطانی وجود داشته است. ولی یکی دیگر از کلینیک ها، کلینیک غربالگری است که تمامی بانوان به خصوص در سنین بالای 35 سال، می توانند به آنجا مراجعه کنند.

مجید زاده درباره تجهیزات لازم برای تشخیص بیماری گفت: ما از بهترین تجهیزات موجود در دنیا استفاده می کنیم و سعی می کنیم بهترین تجهیزات و متخصصین را تامین کنیم. بهترین متخصصان کشور در کلینیک های ما حضور دارند و بیمارانی از کشور های همسایه به ما مراجعه می کنند.

444/444


ویدیو مرتبط :
‫پنیرهایی که خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهند‬‎