فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ضرغامی: کتاب آینده پژوهی یک اطلس جمع‌وجور در اختیار خواننده قرار می‌دهد


به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، آیین رونمایی کتاب «آینده پژوهى انقلاب اسلامى: بیم‌ها و امیدها» جدیدترین و هجدهمین اثر علی دارابی ؛ مولف و عضو هیت علمی دانشگاه امروز با حضور عزت‌الله ضرغامی ریاست پیشین رسانه ملی در کتابخانه ملی برگزار شد.

عزت‌الله ضرغامی در این مراسم گفت: کتاب «آینده پژوهى انقلاب اسلامى: بیم‌ها و امیدها» یک اطلس جمع و جور در اختیار خواننده قرار می‌دهد. این کتاب چهارچوبی ارائه می کند که خواننده جایگاه مطالعات بعدی را در قفسه‌های آن پیدا می کند و دانش خود را بالا می برد.

وی ادامه داد: این کتاب یک رمان نیست که به راحتی آن را خوانده و کنار گذاریم. مباحث متعددی در آن وجود دارد که آقای دارابی با انصاف و عدالت به آن پرداخته است.


به گزارش فارس

کتاب حاضر مشتمل بر یک دیباچه و ٧ فصل که هر کدام دارای چندین بخش بوده و نیز نتیجه گیری، فهرست منابع و مأخذ و ضمایم مورد استفاده در پژوهش می‌باشد.

فصل اول به بیان مفاهیم، ادبیات و کلیات آینده نگری و آینده پژوهی اختصاص دارد. در فصل دوم: به اهمیت و جایگاه آینده پژوهی در جهان بینی اسلامی با تاکید بر دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرداخته می‌شود.

در فصل سوم به بررسی تحولات جهان در ٣٠ تا ۵٠ سال پیش رو و تاثیرات آن بر جامعه ایرانی تمرکز دارد. در فصل چهارم: چرایی پیدایش، دستاورد‌ها و چالش‌های انقلاب اسلامی مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

فصل پنجم کتاب به مبحث ارتباطات و رسانه‌ها اختصاص دارد، در این فصل به کار ویژه و نقش‌های مهم رسانه‌ها و ابعاد مختلف عصر رسانه توجه شده و با تمحض بحث در حوزه رادیو و تلویزیون به اهمیت و نقش رسانه ملی در آینده تحولات ایران و جهان پرداخته شده است. حوزه فرهنگ و جامعه و مباحث بنیادین آن مبحث فصل ششم را تشکیل می‌دهد. جنگ نرم، عرفان‌های انحرافی، خلقیات ما ایرانیان، مسائل مربوط به جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، تولید علم و... از موضوعاتی مورد بحث در این فصل بشمار می‌آیند و بالاخره فصل هفتم: به بحث سیاست و بازنمودهای داخلی و خارجی آن اختصاص دارد و در خاتمه جمع بندی و رهیافت‌های پژوهشی ارائه شده است.

پایان بخش کتاب ٣ ضمیمه می‌باشد که یکی از آن‌ها اختصاص دارد به مهم‌ترین مسائل کنونی و آینده ایران مبتنی بر اقتراح و پرسش از صاحبنظران و در در ضمیمه دیگر از واژگان و اصطلاحات بنیادی و نیز فرهنگ اسامی صاحبنظرانی که درکتاب از آن‌ها نام برده شده صحبت به میان آمده است.

این کتاب در ٣۶٨ صفحه، ٧ فصل و ٣ ضمیمه به زیور طبع آراسته شده است.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
بازاریابی دیجیتال مدیریت شهری آینده نگاری آینده پژوهی تحلیل کسب و کار نوآوری باز