ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



استقلال هیچ وقت وسط جدول نبوده است


استقلال هیچ وقت وسط جدول نبوده استجام نیوز/ هافبک گلزن استقلال گفت: «وقتی اسطوره‌های باشگاه در شرایط سخت از ما حمایت می‌کنند این نشان می‌دهد که استقلال را دوست دارند. آقافرهاد هم نشان داد که یک استقلالی متعصب است.»
امید ابراهیمی کم حرف می‌زند. کم مصاحبه می‌کند. آدمی است که انگار دوست ندارد زیاد "تو چشم" باشد. حداقل در این چند سال امید را به خوبی شناخته‌ایم. وقتی گل می‌زند، وقتی ستاره است و یک‌تنه استقلال را نجات می‌دهد، مثل همیشه کم پیداست و ترجیح می‌دهد سرش در کار خودش باشد ولی وقتی قرار به حرف زدن باشد، امید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او جذاب حرف می‌زند، به ویژه وقتی می‌خواهد درباره رقابت‌شان با پرسپولیس در صدر جدول بگوید.
حرف های مهم ابراهیمی را در ادامه می خوانید:
* بعد از بازی استقلال و گسترش فولاد نقدهای متفاوتی نسبت به بازی شد. عده‌ای می‌گفتند استقلال بی‌خیال بازی کرد و البته مغرور بود. منصور پورحیدری هم در این باره حرف‌هایی زد. نظر خود تو در این باره چیست؟
- بازی خوبی بود و ما بد کار نکردیم ولی تا موقعی که تیم گسترش فولاد 10 نفره شد. وقتی یک یار آنها اخراج شد، ما خوب بازی نکردیم و گسترش بهتر بود، حتی فشار آورد که گل بزند. تیم ما دنبال این بود که نتیجه را حفظ کند در حالی که می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. مهم بود که بتوانیم سه امتیاز مسابقه را بگیریم. هدف ما گرفتن امتیاز کامل بود ولی قبول دارم که باید بهتر از این باشیم. باید بدانیم فوتبال 90 دقیقه است. تا لحظه آخر هم ممکن است هر اتفاقی در زمین بازی بیفتد. ما باید تلاش کنیم در 90 دقیقه یک روند خوب داشته باشیم و تا لحظه آخر برای بازی بجنگیم. نباید فکر کنیم وقتی تیم حریف 10 نفره شده است، کار را شل بگیریم. واقعاً لحظات آخر بازی خطرناک بود. یک گل دریافت کردیم و خدای ناکرده اگر یک گل دیگر هم می‌خوردیم، برای ما بسیار بد می‌شد.
* استقلال تا قبل از این بازی در 4 هفته تنها سه امتیاز گرفته بود که برای شما بسیار آمار بدی بود، چرا؟
- ما از تعطیلات نیم‌فصل وارد بازی‌ها شدیم و شرایط بازی را نداشتیم. بازی تدارکاتی آنچنانی هم نداشتیم. یکی، دو بازی اول جا نیفتاده بودیم. در بازی با ذوب‌آهن بد نبودیم. بازی با استقلال اهواز هم باید بهتر کار می‌کردیم که نشد اما فکر می‌کنم رفته رفته بهتر می‌شویم.
* البته در بازی با استقلال اهواز، گلی به ثمر رسید که کارشناس‌ها گفتند داور اشتباه کرده است. حتی حرف از خوش‌شانسی تیم شما شد.
- تیم استقلال اهواز جوان بود و بسیار دونده و پرتلاش کار کرد. اگر استقلال می‌خواهد قهرمان شود باید بیشتر از این زحمت بکشد و تلاش کند. تعطیلات به نفع ما نبود و باعث شد که از شرایط بازی دور بمانیم. درست است که در بازی با نفت باختیم ولی عملکرد خوبی داشتیم، به ویژه در نیمه دوم مسابقه اما از موقعیت‌های خودمان خوب استفاده نکردیم. در بازی با گسترش هم تا قبل از 10 نفره شدن حریف، فوتبال رو به پیشرفتی داشتیم. هرقدر از تعطیلات بگذرد تیم ما شرایط بهتری پیدا می‌کند. همیشه بعد از تعطیلات سخت است که تیم به شرایط ایده‌آلش برسد. تلاش می‌کنیم که روند خوب خود را ادامه دهیم. از الان به بعد هم فرصت زیادی تا پایان لیگ برتر نیست. 9 بازی باقی‌ مانده است. تیمی که کمتر اشتباه می‌کند قطعاً قهرمان می‌شود. تلاش ما این است که کمترین اشتباه را داشته باشیم.
* بعد از بازی با نفت تهران پرویز مظلومی از داوری‌ها انتقاد کرد و گفت قضاوت‌ها به نفع یک تیم خاص است؛ تو با او هم‌نظر بودی؟
- داورها تلاش می‌کنند بهترین عملکرد و بهترین قضاوت را داشته باشند. ما نمی‌گوییم اشتباه داوری عمدی بوده بلکه آنها سهوی اشتباه کرده‌اند. اتفاق افتاده که داوری به ضرر ما بوده باشد. در چند مسابقه این شرایط پیش آمد ولی ما این اشتباهات را به حساب آن گذاشتیم که داور هم انسان است و اشتباه می‌کند ولی ما سعی می‌کنیم اینقدر خوب بازی کنیم که دیگر بحثی به وجود نیاید. ما باید عملکرد خودمان را در زمین بهتر کنیم. اتفاقات داوری پیش می‌‌آید ولی ما باید عملکردمان‌ طوری باشد که تأثیری روی کارمان نگذارد. قطعاً داوران هم دوست دارند بهترین عملکرد را داشته باشند. فشار و هجمه روی آنها وجود دارد و امیدوارم این فشارها کم شود.
* البته فضا طوری است که می‌گویند استقلال بیشتر از داوری‌ها سود کرده است.
- من دقت نمی‌کنم که کارشناس‌ها درباره داوری بازی‌ها چه می‌گویند. تمرکزم روی بازی و تمرینات است. خیلی دقتی روی این مسائل ندارم که چه وقت اشتباه به نفع ما بود و چه وقت به ضررمان.
* فرهاد مجیدی هم به ورزشگاه آزادی آمد. با او صحبتی داشتید؟
- ما آقا فرهاد را در رختکن دیدیم. وقتی گرم کردیم و برگشتم تا برای شروع بازی به زمین برویم، او در راهرو ایستاده بود و با ما به گرمی رفتار کرد. همه بازیکنان از اسطوره‌های تیم انتظار دارند که برای حمایت بیایند. آقافرهاد هم نشان داد که یک استقلالی متعصب است. یک وقت تیم شرایط خوبی دارد و برنده می‌شود، طبیعی است که تیم نیاز به کمک کمتری دارد ولی وقتی تیم روحیه ندارد و خوب نتیجه نگرفته، قطعاً حضور پیشکسوت‌ها می‌تواند به تیم کمک زیادی کند. وقتی اسطوره‌های باشگاه در شرایط سخت از ما حمایت می‌کنند این نشان می‌دهد که استقلال را دوست دارند و این خیلی خوب است. آقافرهاد هم لطف کرد و آمد. هواداران هم به ورزشگاه آمدند. اسطوره‌شان را دیدند و شاهد برد تیم هم بودند. او قبل از بازی با ما حرف‌هایی زد و خیلی روحیه داد.
* چه حرف‌هایی؟
- اینکه می‌گفت ان‌شا‌ءا... ببرید و موفق باشید و شما می‌توانید. بیشتر حرف‌های روحیه‌بخش زد. او ایران نبود ولی به خاطر دیدن بازی ما به کشور آمد. او برای استقلال این کار را کرد و ما چنین چیزی را می‌فهمیم. به شخصه از او تشکر می‌کنم که در شرایط سخت کنار تیمش بود. خدا را شکر که با حضور مجیدی و هواداران توانستیم برنده بازی باشیم. مردم و هواداران که انصافاً لطف داشتند و به ورزشگاه آمدند.
* خودت با فرهاد مجیدی حرفی زدی؟
- نه صحبتی نداشتیم. آقافرهاد یک مقدار دیرتر به رختکن رسید. ما لباس‌هایمان را عوض کرده بودیم و می‌خواستیم به زمین برویم. به خاطر همین خیلی وقت نشد با او صحبت کنیم ولی آقافرهاد کلی با همه تیم حرف زد و برایمان آرزوی موفقیت داشت.
* امید بعد از سال‌ها استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی با هم رقابت دارند؛ این خیلی لیگ را قشنگ می‌کند، درست است؟
- صددر‌صد همین‌طور است که می‌گویید. من درباره پرسپولیس نظری ندارم ولی می‌توانم درباره تیم خودمان حرف بزنم. استقلال در این چند ساله همواره مدعی قهرمانی بوده است. همیشه برای قهرمانی می‌جنگد. در این چند سال این‌طور بوده. استقلال هیچ وقت وسط جدول نبوده و در طول فصل همیشه بین مدعیان حضور داشته است. گاهی اتفاق افتاده که اواخر فصل از صدر پایین رفته‌ایم ولی هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این شود که استقلال همیشه جزو مدعیان بوده است. تیم در این سال‌ها تلاش زیادی کرده است. هواداران استقلال هم همیشه توقع قهرمانی دارند. توقع آنها هم به جاست. امسال ما به فینال حذفی رفته‌ایم و الان در صدر هستیم. می‌خواهیم مدعی بمانیم و ان‌شا‌ءا... قهرمان هم شویم و هدفی جز این نداریم.
* درباره این رقابتی که بین شما و پرسپولیس است چیزی نگفتی...
- قطعاً رقابت خیلی جذابی با پرسپولیس در صدر خواهیم داشت ولی فراموش نکنید فقط ما دو تیم نیستیم. استقلال خوزستان، ذوب‌آهن و تیم‌های دیگری هم هستند که امتیازشان به ما نزدیک است ولی مردم در جامعه همه درباره استقلال و پرسپولیس حرف می‌زنند. قطعاً این به خاطر جذابیتی است که رقابت دو تیم دارد. یک شوری در جامعه به وجود آمده است. این هم طبیعی است چون استقلال و پرسپولیس تماشاگران زیادی دارند. دو طرف هم دنبال موفقیت تیم خودشان هستند. الان می‌بینید که مردم به ورزشگاه می‌آیند. در بازی آخر ما ورزشگاه تا حدود زیادی پر شد. برای پرسپولیس هم شرایط همین است. واقعاً شور و نشاط به لیگ برگشته است.
* پرسپولیسی‌ها خیلی زود کری‌خوانی را شروع کردند. طاهری مدیرعامل این باشگاه مقابل آقای افشارزاده، شهرداری تهران را به جشن قهرمانی پرسپولیس دعوت کرد!
- ما به فینال جام‌ حذفی رفته‌ایم؛ الان هم صدر‌نشین لیگ برتر هستیم. از سرمربی گرفته تا کادر مدیریتی و بازیکنان، هیچ کدام اهل کری‌خوانی نیستیم. همیشه تلاش خودمان را می‌کنیم و دوست داریم موفق باشیم. تلاش‌مان را در زمین بازی می‌کنیم و اهل کری‌خوانی نیستیم. ببینید از الان خیلی زود است که تیمی حرف از قهرمانی بزند. آخر فصل قهرمان مشخص می‌شود. ما نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم که آن موقع موفق باشیم و تا آن زمان دنبال این‌طور مسائل نیستیم و کسی را از الان به جشن قهرمانی‌مان دعوت نمی‌کنیم. برای قهرمانی تلاش می‌کنیم ولی از الان نمی‌شود مهمان‌های مراسم قهرمانی را فیکس کرد.
* پس پرسپولیسی‌ها زود است کری بخوانند.
- من نمی‌گویم پرسپولیسی‌ها کری بخوانند یا نه. آنها اگر دوست داشته باشند می‌توانند کری بخوانند ولی ما اهل این کارها نیستیم و نمی‌خواهیم کری بخوانیم. ترجیح می‌دهیم در زمین سعی و تلاش خودمان را بکنیم.
* البته مدتی است که پرسپولیسی‌ها جوی به راه انداخته‌اند که استقلال صدر را خالی کند چون تیم‌شان قرار است جای استقلال را بگیرد.
- ما کار خودمان را می‌کنیم ولی من از یک بابت ناراحت هستم. با اینکه به فینال جام‌ حذفی رسیده‌ایم و 21 هفته است که تیم اول یا دوم لیگ برتر هستیم، می‌گویند استقلال شانسی در صدر است. مگر می‌شود یک تیم شانسی 21 هفته در صدر جدول باشد یا نهایتاً به رده دوم برسد؟ ما اصلاً شانسی به فینال جام ‌حذفی نرفته‌ایم. استقلال پتانسیلش را دارد. شنیده‌ام می‌گویند استقلال در حد قهرمانی نیست و شانسی بالا آمده، مگر می‌شود؟ تیم‌ها یک روز خوب دارند، یک روز بد. گاهی پیش می‌‌آید که تیم نمی‌تواند نتیجه بگیرد ولی استقلال وقتی هفته‌ها صدر جدول است، شخصیت خود را نشان داده است. حالا اینکه می‌گویند تیم ما نمی‌دانم به سیر سقوطی رسیده و دارد نزول می‌کند، نظر خودشان است. استقلال شخصیت قهرمانی دارد. توانایی بالایی هم دارد که الان در صدر جدول باقی‌ مانده است. این فشارها هم که به تیم می‌‌آید، یک مقدار زیاد است اما قطعاً تأثیری روی تمرکز تیم ما ندارد. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ان‌شا‌ءا... استقلال موفق باشد. جواب این حرف‌ها را در زمین بازی می‌دهیم.
* پرویز مظلومی هم در این چند هفته تحت فشار بود. مخصوصاً بعد از 5 هفته‌ای که تیم نبرد.
- من فکر می‌کنم یک مقدار بی‌انصافی بود که اینقدر روی پرویز مظلومی فشار ایجاد کردند. نباید با یک باخت و مساوی، مربی را زیر سؤال ببریم. مظلومی مربی خوبی است. همه دوستش دارند. درست نیست که اینقدر روی او فشار ایجاد شود. همه باید کمک کنیم تا استقلال موفق شود. مظلومی و دیگر اعضای کادر فنی استقلال هم تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم می‌کنند و واقعاً زحمتکش هستند. ان‌شا‌ءا... تیم نتیجه بگیرد که آنها هم نتیجه تلاش‌های خود را ببینند.
* امید یادت هست در اواسط نیم‌فصل گفتی اینقدر به سجاد شهباززاده پاس گل می‌دهید تا آقای گل شود؟ سجاد الان خیلی از طارمی عقب افتاده است.
- به هر حال فوتبال بالا و پایین دارد. نمی‌شود از الان گفت چه کسی آقای گل می‌شود. سجاد بازیکن فوق‌‌‌العاده‌ای است. از نظر فنی عالی است. شخصیت بالا و بزرگی هم دارد ولی اگر از خود سجاد هم در این باره سؤال کنید می‌گوید اول دوست دارد تیم موفق شود و بعد خودش به موفقیت برسد. او هم مطمئناً خواهد گفت که دنبال آقای گلی نیست و برایش موفقیت تیم در اولویت است. ما دوست داریم در این مسیر تمام فورواردهای تیم گل بزنند. از آرش گرفته تا جابر و سجاد و کریمی و دیگر بازیکنان. سجاد هم انصافاً در این مدت خوب بوده. دوست داریم آقای گل شود. او عطش زیادی برای گل زدن دارد. 9 هفته پیش‌ رو است و همه تلاش می‌کنیم او و دیگر فورواردهای تیم گل بزنند. ان‌شا‌ءا... سجاد هم بتواند به هدف‌هایی که در سرش دارد برسد.
* خودت هم که مثل سجاد 6 گل زده ای...
- بله، من کم و بیش گل می‌زنم.
* یک وقت‌هایی می‌زنی؛ مثلاً در بازی با استقلال اهواز.
- (خنده) بله، یک وقت‌هایی گل می‌زنم. حالا گل بعدی را کی بزنم خدا داند.
* دوست داری گل قهرمانی را بزنی؟
- ان‌شا‌ءا... همه دوست دارند گل قهرمانی را بزنند. من هم خیلی دوست دارم و تلاشم را می‌کنم. هدف اولم کمک به تیم است و سپس گلزنی تا هواداران شاد شوند. من اینجا می‌خواستم از هواداران هم یک تشکر ویژه‌ای کنم. واقعاً جمعه روز ویژه‌ای را برای ما رقم زدند و خوشحال‌مان کردند. آن روز از ما حمایت خوبی داشتند. می‌دانیم که هواداران هم سختی‌ها و گرفتاری‌های زندگی‌شان را دارند ولی می‌دانیم حتی اگر ورزشگاه نیایند، قلب و دلشان با تیم است. دوست دارند استقلال موفق باشد و همیشه برایمان دعا می‌کنند. حضور آنها در ورزشگاه می‌تواند به ما کمک زیادی کند. باید دوباره از آنها تشکر کنم که آمدند. همیشه حمایت می‌کنند و ان‌شا‌ءا... تیم موفق می‌شود. سرمایه‌های اصلی تیم ما هواداران هستند. تلاش ما هم این است که آنها را خوشحال کنیم.

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: جام نیوز


ویدیو مرتبط :
عماد طالب زاده: هیچ وقت زیرزمینی نبوده ام/قسمت دوم