سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گفتمان نبوی و علوی در برابر گفتمان افراطی و سکولاریزه شاخص شود


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی روز پنجشنبه در جشنواره پژوهشی سلمان فارسی در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم بیان داشت: در استنباط احکام و اجتهاد، زمان و مکان نقش تعیین کننده ای دارند، از این رو باید متغیرهای زمانی و مکانی در انتخاب موضوع های پژوهشی نقش تعیین کننده ای داشته باشند و اگر پژوهشگر به نیاز مخاطب و جامعه توجه نکند نمی تواند داروی مناسبی را تجویز کند.
وی با اشاره به این که فضای امروز با گذشته متفاوت است، گفت: امروز دیگر اندیشه مارکس از صحنه خارج شده است و همه دنیا پذیرفته اند که اعتقادات دینی خالص می تواند منشاء بزرگ ترین انقلاب ها باشد.
وی ادامه داد: امروز باید متناسب با متغیرهای زمانی گام برداریم و به ارائه مدل مردم سالاری دینی در مقابل مدل لیبرال دموکراسی غرب پرداخته و آن را اثبات کنیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه هنوز برخی افراد مطرح می کنند که دین نظام دارد یا خیر، گفت: متاسفانه برخی قلم زنان داخلی می گویند دین فاقد نظام است.
وی در ادامه محوریت کار پژوهشگاه امام صادق(ع) نمایندگی ولی فقیه در سپاه را پاسخگویی به نیازهای علمی پژوهشی نیروهای مسلح ذکر کرد و شناسایی، ترغیب و تشویق پژوهشگران نیروهای مسلح را یکی از مهم ترین هدف های برگزاری جشنواره سلمان فارسی دانست.
سعیدی افزود: زمینه سازی برای تحول در علوم انسانی در نیروهای مسلح، ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش و تشویق و ترغیب مسئولان و پژوهشگران در امر پژوهش از دیگر هدف های برگزاری جشنواره سلمان فارسی است.
وی همچنین کمک به تولید دانش در حوزه علوم انسانی اسلامی، جهت دهی فعالیت های پژوهشی مرکزهای پژوهشی به سمت نیازهای پژوهشی سپاه و شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی پژوهشی در نیروهای مسلح را به عنوان دیگر هدف های برگزاری جشنواره ذکر کرد.
وی بیان داشت: 278 اثر از پرسنل سازمان عقیدتی ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و نمایندگی های ولی فقیه به نخستین جشنواره سلمان فارسی ارسال شده است که در نهایت 203 اثر از این تعداد به داوری مرحله نهایی راه یافت.
جشنواره پژوهشی سلمان فارسی ویژه تحقیقات علوم انسانی اسلامی در سطح نیروهای مسلح با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.
رونمایی از کتاب شاخص های سبک زندگی اسلامی نوشته جمعی از محققان به عنوان اثر جدید پژوهشگاه امام صادق (ع) از دیگر برنامه همایش پژوهشی سلمان فارسی در قم بود.
در پایان این همایش نیز مراسم تقدیر و اعطای جایزه به پژوهشگران برتر نیروهای مسلح کشور برگزار شد.ک/3
7408 / 1175

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
«لعن»گفتمان دوزخیان،«سلام»گفتمان بهشتیان-سید کمال حیدری