سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سخنگوی قوه قضائیه: اگر رأفت اسلامی نبود سران فتنه باید به عنوان مجرم به اشد مجازات می‌رسیدند


سخنگوی قوه قضائیه: اگر رأفت اسلامی نبود سران فتنه باید به عنوان مجرم به اشد مجازات می‌رسیدند

نسیم/ سخنگوی قوه قضائیه گفت: بر اساس وظیفه‌ای که قانون اساسی بر عهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته شده تا الآن محاکمه و مجازات برخی از سران فتنه به معنای آنچه در دستگاه قضایی متداول است انجام نشده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در همایش "دانشگاه سدی در برابر فتنه" در دانشگاه تهران که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد اظهار داشت: فتنه 88 جرم بسیار بزرگی بود و همه کسانی که آگاهانه در آن جریان قرار گرفتند و کشور را دچار معضلات کردند و بعضی‌ها را به کشتن دادند حتماً مجرمند و بی‌تردید اگر رأفت اسلامی و برخی ملاحظات مورد نظر شورای عالی امنیت ملی نبود باید سران آنها به عنوان مجرم تعقیب و به اشد مجازات می‌رسیدند.

وی افزود:‌ اگر کسی مرتکب جرم شود و بدون اینکه توبه کرده باشد و جبران خسارت کند نمی‌شود مورد عفو قرار گیرد، چون خداوند نیز مجرم را به شرط توبه و استیفای حق الناس می‌بخشد تا زمانی که توبه نکنند و تا زمانی که بر موضع غلط خود باقی بمانند امکان عفو و گذشت نیست.معاون اول قوه قضائیه در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای همه ما باید احترام به قانون باشد و اگر ما همه ملتزم به قانون باشیم به نفع همه است.

وی افزود: بر اساس وظیفه‌ای که قانون اساسی بر عهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته شده است تا الآن محاکمه و مجازات برخی از سران فتنه به معنای آنچه در دستگاه قضایی متداول است انجام نشده است و مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای ما مثل قانون است و اگر روزی نظر خود را تغییر دهد باید تصمیم دیگری گرفت.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه با تشریح برخی از مسائل فتنه 88 اظهار داشت: کروبی ادعا کرده بود و نامه‌ای به برخی نهادها نوشته بود که مسئولین نظام با کمال سعه صدر پذیرفتند و رئیس قوه قضائیه سه نفر از بزرگان دستگاه قضا را انتخاب کرد که جلسه بگذارند و کروبی مطالبش را مطرح کند و اگر ادعایش صحیح بود مجرمین به اشد مجازات محکوم شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این کمیته سه نفر حاضر بودند که من هم یکی از آنها بودم و در آنجا به آقای کروبی گفتم چون ممکن است فردا شما چیز دیگری بگویید و ما چیز دیگری بهتر است اظهارات خود را به صورت صوتی یا تصویری مستند کرده و هر چه را گفتیم ضبط کنیم که او قبول کرد. همچنین گفتم من و این هیئت تحقیقات را شروع می‌کنیم و چیزی از شما مخفی نمی‌کنیم و از هر راهی که شما پیشنهاد دهید بررسی خواهیم کرد اگر چنانچه حرف شما به گونه‌ای که گفتید نبود حاضرید اظهاراتتان را پس بگیرید که ایشان این را نیز قبول کردند ولی بعد از بررسی که اثبات شد اظهاراتش صحیح نبود این کار را نکرد.

محسنی اژه‌ای در مورد موسوی نیز خاطرنشان کرد: من آن زمان وزیر اطلاعات آقای احمدی نژاد بودم و تماسی با نزدیکان ایشان گرفتم تا دیداری با آقای موسوی داشته باشم و قرار شد بعد از نماز مغرب همان روز دیداری با ایشان داشته باشم ولی بعد از آن هر چه تماس گرفتم پاسخی از او و نزدیکانش داده نشد با ارتباطی که از طریق مسئولیتم در وزارت اطلاعات داشتم شماره‌ای از ایشان پیدا کردم و شخصاً تماس گرفتم که خود آقای موسوی جواب داد و با اکراه قرار ملاقاتی با ایشان گذاشتم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این دیدار به وی گفتم اگر معتقد به تقلبید و دلیل و مدرکی دارید بنشینید بررسی کنیم ولی بدانید اگر فکر می‌کنید که می‌توانید بر خلاف قانون عمل کنید نمی‌توانید این کار را بکنید.سخنگوی دستگاه قضا همچنین تصریح کرد: اگر اینها را که عامدانه کشور را به مشکل انداختند اسمش را بغی بگذاریم خطا نکرده‌ایم.محسنی اژه‌ای درباره پیرامون میزان رسیدگی قوه قضائیه به موضوع فتنه خاطر نشان کرد: شاید قوه قضائیه هم در جهت شناسایی عمق مطلب به کمک سیستم اطلاعاتی نتواند به عمق مطلب برسد ولی تلاش می‌کنیم تا جایی که ممکن است در جهت دفاع از آرمان و ارزش‌ها مسائل اصلی و فرعی کنیم.
در حال تکمیل ...

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه