سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مولاوردی:سقف های نامرئی بر سر پیشرفت زنان در عرصه سیاست وجود دارد


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در سمینار ملی زنان در تاریخ مجالس ایران افزود: بعد از پیروزی انقلاب سهم زنان در عرصه های مختلف کمی فراتر از پنج درصد بود که این موضوع در مجلس پنجم محقق شد و بعد از آن نیز سیر نزولی مشارکت زنان در پارلمان را داشتیم.
وی تصریح کرد: البته این وضعیت مختص جامعه ایران نیست و ما تابوی حضور زنان را به عنوان یک موضوع جهانی داریم که به توسعه یافتگی و دموکراتیک بودن جوامع برمی گردد.
مولاوردی ادامه داد: در جای جای دنیا صدای زنان در فرآیند تصمیم گیری شنیده نمی شود و اکثر زنان در نهادهای دموکراتیک،حضور چندانی ندارند و موانع حضور زنان در عرصه های سیاسی وجود دارد.
وی تصورات فرهنگی در خصوص نقش زنان، ترس از به عهده گرفتن مسئولیت، فرهنگ سیاسی به عنوان مانعی برای حضور زنان و عدم تمایل اکثر زنان برای حضور در فضاهای خشک و مردانه را از مهم ترین عوامل عدم حضور زنان در عرصه های مختلف دانست.
این مقام مسئول در ریاست جمهوری گفت: کشورها تا زمان تحقق تغییر در این ساختارها راه حل های موقتی را در پیش گرفته اند که به ابتکارات و تدابیر خاصی انجامیده است؛ این تدابیر شامل استراتژی داوطلبانه و اجباری زنان در انتخابات، قانونی و اجباری کردن تعداد زنان در مجلس و کرسی های رزرو شده برای زنان است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: هدف این است که ما پارلمانی داشته باشیم که در آن جریان سازی جنسیتی رخ دهد و هدف آن، تغییر ماهیت نهادهای اصلی جامعه است.
وی اضافه کرد: اتحادیه بین المجالس، پارلمان حساس به جنسیت را مجلسی می داند که به علایق زنان و مردان به یک اندازه پاسخ بگوید.
خبر در حال تکمیل است...
اجتمام**7268**ل.الف.ی**1776

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برداشتن موانع و کنار رفتن از سر راه پیشرفت زنان