سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ وزیر قول می دهد، قانون استخدام خاک می خورد


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ وزیر قول می دهد، قانون استخدام خاک می خورد

آخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز سه‌شنبه به شرح زیر می باشد:

جوان-این روزنامه در گزارشی با عنوان «وزیر قول می دهد، قانون استخدام خاک می خورد» نوشت:در سال 1383 بود که قانون 3 درصد سهمیه استخدام معلولان، توسط مجلس تصویب شد و بر اساس آن مقرر شد که 3درصد از کل استخدامی‌های دولت در سال را معلولان تشکیل دهند اما تا به امروز دولت‌ها به نحوی از انحا از اجرای این قانون شانه خالی کرده‌اند.

کیهان –حسین شریعتمداری در سرمقاله این روزنامه نوشت: یک خبر موثق حکایت از آن دارد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌نویس قطعنامه نهایی خود را تهیه کرده و در اختیار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار داده. در این پیش‌نویس برخلاف آنچه ادعا شده ومسئولان محترم کشورمان نیز با عنوان «قول و قرار قبلی»! از آن یاد می‌کردند، کمترین اشاره‌ای به بسته شدن پرونده PMD نشده است! به بیان دیگر، این پرونده برای همیشه باز خواهد بود و از آنجا که انجام بسیاری از تعهدات 5+1 مشروط و موکول به قطعنامه شورای حکام بوده است، حریف می‌تواند از انجام تعهداتی که در برجام پذیرفته بود، خودداری کند!...گفتنی است که مطابق مفاد NPT وپادمان مربوطه و نیز برپایه اساسنامه آژانس، ادعاها و نظرات آژانس درباره تخلفات کشورهای عضو NPT باید مستند به «شواهد» و«یافته»های فنی و حقوقی بازرسان باشد وهرگونه ادعا نسبت به قصور -FAILURE - و یا تقصی -BREACH- در فعالیت هسته‌ای یک کشور عضو، مادام که با «شواهد» و«یافته‌»های فنی و حقوقی همراه نباشد، از نظر آژانس در گزارش‌های خود و از نگاه شورای حکام در قطعنامه‌هایی که صادر می‌کند، فاقد وجاهت قانونی و غیرقابل استناد تلقی می‌شود.

اعتماد-« ٢٠ تا ٢٤ ساله‌ها بی‌کارترین مردم ایران اند؛ گزارش مرکز آمار ایران این را نشان می‌دهد. نرخ بی‌کاری این گروه سنی در سال گذشته، ٧/٢٦ درصد بوده است. در این گروه سنی از بین شش میلیون و ٦٩٣ هزار نفر، کمتر از دو میلیون و ٤٠٠ نفر جمعیت فعال وجود دارد. یک میلیون و ٧٥٧ هزار نفر این جمعیت فعال شاغل و چیزی حدود ٦٤١ هزار نفر بی‌کار مانده‌اند. در این گروه سنی، زنان بیشتر از دو برابر مردان بی‌کارترند.

قانون- این روزنامه در این گزارش با عنوان« جذب د‌‌انشجو با نام سرد‌‌ار!» بسیج د‌‌انشگاه ابوریحان با تعبیه بنری مد‌‌عی شد‌‌ه بود‌‌،سرد‌‌ار سلیمانی به د‌‌عوت آنها قرار است د‌‌ر مراسم روزد‌‌انشجو حضور پید‌‌ا کند‌‌‌‌. یک ساعتی از مراسم می‌گذشت. مراسمی که هم مجری آن یعنی، کامران نجف زاد‌‌ه عوض شد‌‌ه بود‌‌ و رنجبران به جای وی آمد‌‌ه بود‌‌ و هم سخنران‌های آن د‌‌ر هاله‌ای از ابهام بود‌‌ند‌‌. ساعت به 15 نزد‌یک می‌شد‌ ولی خبری از سرد‌ار نبود‌. کم‌کم مسئولان مراسم د‌اربست‌های ایمنی را باز کرد‌ند‌ و مشخص شد‌ که اد‌عای حضور سرد‌ار سلیمانی د‌ر مراسم بی‌محتوا بود‌ه است. بعد‌ از سخنان ضرغامی که رنجبران و سایر د‌ست‌اند‌رکاران مراسم توان پاسخگویی به مطالبه د‌انشجویان را برای حضور سرد‌ار د‌ر مراسم ند‌اشتند‌، تلاش کرد‌ند‌ تا جلسه پرسش و پاسخی با ضرغامی تعبیه کنند‌ که این تصمیم با اعتراض تند‌ د‌انشجویان مواجه و لغو شد‌.

آرمان- این روزنامه در گزارشی با عنوان «نقش عسگراولادی در آینه لاریجانی» با طرح این سوال که جریان اصولگرایی به کدام سمت می‌رود و چرا برای گریز از شکست حاضر شده از مواضع یقینی خود عدول کند؟ نوشت: لاریجانی و همطیفان او که آینده اصولگرایی را با چرخش‌های برخی در این اردوگاه در خطر دیدند تصمیم گرفتند نقش مصلح را ایفا کنند یعنی همان نقشی که مرحوم حبیب‌ا... عسگراولادی در جریان اصولگرایی ایفا می‌کرد.

ایران- این روزنامه در مطلبی به بهانه روز دانشجو نوشت: اگر خواهان دانشگاه هایی شکوفا و پرتحرک هستیم و بخواهیم دانشجویان در مسائل سیاسی و اجتماعی مشارکت داشته باشند، راهی جز این نیست که همه نهادهای حکومتی تحمل خود را نسبت به رفتارهای دانشجویی بالا ببرند و به خطاهای احتمالی با دیده اغماض بنگرند. بگذریم از این که در موارد زیادی اصولا شاید خطایی اتفاق نیفتاد و تنها تنگ نظری گروه های خاصی باعث شد که دانشجویان تحت فشار قرار بگیرند.

کیهان-این روزنامه در گزارشی با عنوان « مرفهین بی درد در صف گدایی اعتبار از دانشجویان » فضای دانشگاه ها در مراسم 16 آذر را همچون «آرایشگاهی برای بزک آمریکا» خواند و سخنرانان این مراسم در دانشگاه های گوناگون را «مرفهین بی دردی» نامید که «در صف گدایی اعتبار از دانشجویان» هستند!...تعدادی از مدعیان اصلاحات و عوامل فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 با بهره گیری از غفلت جمعی از دانشجویان کم اطلاع از هویت واقعی این جماعت و حمایت غیرقابل توجیه وزارت علوم با حضور در دانشگاه ها، عقده های فروخورده خود از انقلاب را بیرون ریختند .

جوان –این روزنامه در گزارشی باعنوان «منهای استکبارستیزی!» نوشت: کمتر از یک سوم دانشجویان حاضر در مراسم سخنرانی روحانی دانشجویان انتخاب شده بودند و این در حالی بود که رییس جمهوری از استکبارستیزی سخنی به میان نیاورد.
آرمان -آیت الله سید محمد واعظ موسوی، در گفت وگو با این روزنامه تاکید کرد: ما نباید اشتباه را با اشتباهی دیگر جبران کنیم و بلکه باید خطاها را به صورت صحیح و منطقی تحلیل و بررسی کنیم و در جهت رفاه بیشتر مردم و نظام سیاسی اصلاح کنیم. اینکه دولت گذشته دارای ضعف و تندروی بوده دلیلی بر این مساله نیست که ما باید پاسخ تندروی را با تندوری جدیدی بدهیم.

شرق – این روزنامه در مطلبی با عنوان «احمدی نژاد برای خود مصیبت می تراشید» به نقل از ابراهیم نکو، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس درباره چرایی تخلفات یارانه ای در دولت های گذشته گفت: دولت قبل هم گرفتار این مصیبت بود و مشکل او حتی بیشتر از دولت کنونی بود، چراکه دولت نهم و دهم خود برای خود مصیبت های دیگری علاوه بر مصیبت پرداخت یارانه ها می تراشید. دولت احمدی نژاد مصیبت هایی مانند دست انداختن به صندوق های مهم کشور مثل صندوق توسعه ملی، بازگذاشتن شرایط برای ایجاد گرانی در حوزه ارزی و طلا که گمان می رود برای جبران کسری پرداخت یارانه نقدی بوده و موارد دیگری را برای خود ایجاد می کرد.

کیهان - فرشاد مؤمنی استاد اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبایی به مشاوران اقتصادی رئیس جمهور توصیه کرد تا گزارش اقتصادی سال 74 و 73 را بازخوانی کنند تا به باز تولید سیاست‌های تورم‌زا دست نزنند.

آرمان –اصغرراده فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روحانی به عنوان رئیس دولت و منتخب اکثریت ملت ایران نباید دچار تعلل و تردید در مواضع شود، وی باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، در غیر این صورت مجبور می‌شود به دنبال «تئوری بقا» برود.وی گفت: اگر نیروهای پشتیبان آقای روحانی از دولت وی ناامید شوند و دست از حمایت از دولت بردارند این فرصت تبدیل به تهدید می‌شود.

آفتاب یزد-خامسیان، مدیر روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف درباره حضور نیافتن عارف در مراسم سخنرانی رئیس جمهور گفت: آقای عارف قداست خاصی برای کلاس تدریس و دانشگاه قائل است و روزهای دوشنبه هم ایشان در دانشگاه تدریش می کنند و به هیچ عنوان کلاس درس را تعطیل نمی‌کند. دکتر عارف حتی زمانی که معاون اول بود کلاس درس را تعطیل نکرد. به همین دلیل در مراسم سخنرانی رئیس جمهور نتوانست شرکت کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
گزیده صحبت های رییس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات